Vraag

eetstoornis?

  • 23 December 2023
  • 4 reacties
  • 105 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hey allemaal, ik ben een meisje van 14 jaar.

ik weet niet zo goed wat ik heb, ik eet op een schooldag bijna niks, ik ontbijt soms met een klein yoghurtje , lunch niet en avond eten wel. Maar als ik dan thuis kom van school dat heb ik zo'n honger dat ik toch mijn lunch eet die ik mee naar school had. Daarna voel ik mij super schuldig en wil dan eigenlijk geen avond eten meer eten. Toch doe ik dat want anders valt het op dat ik niet goed eet. In het weekend heb ik soms eetbuien en dan lig ik 's avonds in bed en dan ben ik weer helemaal bang dat ik dik word. Mijn vriendinnen weten dat ik moeite heb met eten en ik ben dus ook bang dat ze denken dat ik lieg omdat ik niet afval of iets, want zij zien mij op school niks eten maar zien niet wat ik thuis eet. Ik doe elke dag een workout, als ik mij slecht voel doe ik de volgende dag dubbel of 4 achter elkaar, maar de laatste week voel ik me zo slecht dat ik veel gegeten heb en helemaal niet gesport. Ik weet even niet meer wat er met mij is, ik ben bang voor calorieën maar toch heb ik zo weer een eetbuien. Weet iemand wat er is?


4 reacties

Reputatie 3
Badge

Dit zijn inderdaad symptomen van een eetstoornis, maar ik weet niet of je al zo ver bent. Ik denk wel als dit langer doorgaat, je een serieus eetstoornis kan ontwikkelen. Zoek zo snel mogelijk hulp, vertel het het liefst vandaag of morgen aan je ouders of een ander persoon dat je vertrouwd.

Reputatie 3
Badge

Deze symptonen passen bij de eetstoornissen Boulimia Nervosa of het Binge Eating Disorder.

Reputatie 7
Badge +17

Het zou idd iets als boulimia kunnen zijn. Maar wij kunnen geen diagnose stellen dus ik zou een afspraak maken bij de huisarts als ik jou was. Blijf hier niet mee rondlopen want gezond is het sws niet.

Succes en sterkte

Reputatie 1
Badge

Hoii,

Ik heb zelf ook bijna precies hetzelfde gehad en ik snap ongeveer waar je mee zit. Ik had dus ook hetzelde met het op school bijna niks of helemaal niet eten en eetbuien hebben enzovoort. Ik had daar deze zomer hulp voor gezocht en ik ben er heel goed meegeholpen dus ik raad het aan om hulp te zoeken. Ik zou ook bij jezelf na gaan wat je zelfbeeld is. Ik denk zelf dat het niet een eetstoornis is maar eerder een eetprobleem maar als je er langer mee door gaat dat het zich dan wel tot een eetstoornis kan ontwikkelen.

Ik hoop dat dit wat heeft geholpen en sterkte nog.

 

Reageer