Skip to main content

Hi ik vermoed van wel, maar ik wil geen zelfdiagnose doen, of ik een eetstoornis (anorexia?) heb. 
 

Dit zijn de kenmerken waar ik de afgelopen tijd mee struggle

  • Een extreme drang van afvallen
  • Elke dag wegen en calorieën tellen
  • Gedachtes die mij dik noemen en dingen zoals ‘als je niet onder de … calorieën eet moet je … doen’
  • Het gevoel dat ik niet dun/ziek genoeg ben voor hulp 
  • Een rare obsessie met een soort ‘bony look’, zoals super dunne polsen/botten zien in je handen enz en elke dag naar dunne modellen/mensen met een ondergewicht kijken op social media
  • Veel/stiekem bewegen om af te vallen

Lichamelijke kenmerken

  • Extreem ondergewicht 
  • Al 9 maanden ben ik niet meer ongesteld geweest
  • Duizeligheid/niet goed na kunnen denken/knorrende buik
  • Het altijd koud hebben
  • Echt veel meer ‘donsachtige’ haren op mijn armen dan eerst, maar ik weet niet of het hier iets mee te maken heeft

Elke keer als ik weer beter eet en een klein beetje aankom, komen de gedachtes 2x zo hard terug in de meest overdreven manier mogelijk. Nu gaat het weer iets beter met mij dan eerst, maar ik ben zo bang dat dat stemmetje weer terugkomt en mensen merken dat ik niet genoeg eet/afgevallen ben. Ik durf en wil geen hulp, vandaar dat ik ook niet weet of ik een eetstoornis heb, maar wel het vermoeden ervan begin te krijgen. 
Is er iemand die dit herkent of weet hoe ik verder moet? Echt heel erg bedankt voor het lezen

 

Ik zou gaan naar je huisarts misschien kan die je helpen.

-Reactie is aangepast door De Kindertelefoon- 


Reageer