Vraag

eetstoornis?

  • 27 December 2021
  • 2 reacties
  • 49 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,Ik heb al jaren last van extreem ondergewicht. Ik haat het. Ik kan niet in de spiegel kijken zonder te wenen, maar ik probeer aan te komen en het lukt maar niet... Ik at vroeger ontzettend veel tot op het punt waar mensen er opmerkingen over gingen maken. Niets hielp bij het aankomen, integendeel, ondanks het vele eten verloor ik zelf nog 2 kilo??! Mijn mini armpjes, mijn stokbeentjes en mijn uitspringende botten bleven. Nu eet ik bijna niet. Ik heb al in geen jaar meer op de weegschaal gestaan en ben natuurlijk nog steeds graatmager. Maar ik verhonger mezelf. Ik snap zelf niet waarom want mijn enige droom is om bij te komen en een normaal lichaam te hebben, maar toch doe ik het. De laatste keer dat ik heb gegeten is denk ik gisteren ochtend. Als ik ook maar denk aan eten word ik misselijk en wil ik overgeven. Ik zocht online op maar ik vind niks over gelijkaardige dingen. Ik ga momenteel ook door een depressie, dus misschien kan het daaraan liggen? Maar alsjeblieft iemand, helm me want ik weet niet wat ik moet doen...


2 reacties

Eetstoornissen zijn serieuze aandoeningen waarbij hulp echt noodzakelijk is. Het is het vaak heel erg lastig om dit in je eentje op te lossen. Ik zou je dus toch echt op het hart willen drukken om zo snel mogelijk hulp te zoeken. Daar hoef je echt niet voor te schamen, dat zou ik juist heel dapper vinden.

Ik zou je adviseren om het eerst eens met je ouders te delen. Ook zou ik snel een afspraak maken bij de huisarts. Met hem/haar kun je eens de opties doornemen om de juiste hulp te krijgen. Ik weet niet precies wat die opties zijn, misschien krijg je een doorverwijzing naar een diëtist of een psycholoog, geen idee. Dat weet je huisarts beter dan ik.

Ook kun je eens op 99gram.nl kijken. Daar vind je informatie over eetstoornissen. Ook kun je natuurlijk altijd chatten of bellen met de kindertelefoon.

Ik snap heel goed dat het lastig is om je zo kwetsbaar op te stellen maar het is wel heel belangrijk dat je nu hulp zoekt om erger te voorkomen, ik hoop dat je dat zelf ook ziet.

 

Heel veel sterkte! Je kunt het:kissing_heart:

Reputatie 2
Badge +1

-onnodige quotes verwijderd-

Heyy meid!

Heel kort gezegt, je hebt een beginnende/middelmatige eetstoornis wss <3

Een eetstoornis houd in:

•Je wilt of kan niet eten, (soms) ookal wil je het kan gwn niet

•Elke keer letten of je bent aangekomen, "zo ja" niks meer eten

-dat was het eigenlijk heel kort gezegt <3

 

Maar echt! Eetstoornis is een serieuze gebeurtenis en als je het hebt, praat er alsjeblieft over met je 

-tante, -oom, -oma, -opa, -moeder, -vader, -vriend(innen), -mentor, -docent, -iemand die je vaak ziet

 

Maar je moet echt eten en drinken! Je word niet dik als je per dag gezond en goed eet! Je blijft daar op je lichaamsgewicht mee🤍Als je per dag iets extras eet of iets ongezonder dan kan je aankomen ja... maar als je dan gewoon genoeg beweegt kom je echt niet mega veel aan hoor! 

Als jij wil aankomen is het handig om 6x per dag iets te eten, en ik snap dat het heel moeilijk is, maar probeert het alsjeblieft❤️En van 6x eten kom je aan, maar word je echt niet dik hoor! Bouw het rustig op en af <3

Reageer