Skip to main content

Hey allemaal,

In Mei  besloot ik mijn calorieën bij te houden voor de “lol”, dus had ik een app gedownload waarbij je de calorieën kan bij houden. Ik zag toen hoeveel calorieën ik binnen nam en daar schrok ik heel erg van. Ik wilde graag mijn calorieën verminderen en besloot gelijk om af te vallen, omdat ik mezelf al te dik vond. Weken lang hield ik het vol om rond de 1200/1000 calorieën te eten wat eigenlijk helemaal niet goed is. Mijn gewicht ging al snel omlaag.

De app die ik had gedownload heeft me geobsedeerd gemaakt met het tellen van calorieën. Ik kan er niet meer zonder mee en daar word ik helemaal gek van! Ik heb het al geprobeerd om het te verwijderen, maar toch download ik het weer.

De hele dag door denk aan eten. Ik voel me schuldig als ik te veel calorieën heb gegeten en door een serie heb ik een oplossing gevonden en dat is: overgeven bij het toilet. 

Nog een probleem is dat ik mijn ongesteldheid 3 weken te laat is. En nee ik ben niet zwanger. Ik heb het gevoel dat het komt omdat ik zo veel ben afgevallen. Weet iemand waardoor dit komt? En komt het nog terug? 

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen… Ik wil geen anorexia of wat dan ook. Weer iemand wat ik kan doen of heeft iemand tips? Ik weet geen raad meer.

Weet iemand waardoor dit komt?

Een te laag gewicht kan de menstruatiecyclus stoppen.
Het verstoort de regeling van sommige hormonen, maar je organen blijven gewoon werken.
Als je dus weer op een gezonder gewicht komt hoort het weer te starten.

overgeven bij het toilet

Waarschijnlijk heb je ergens door dat dit niet echt een oplossing is en dat geldt ook voor dingen zoals laxeermiddelen.
In beide gevallen beschadig je waarschijnlijk een deel van je lichaam terwijl je niet alleen een tekort oploopt van essentiële voedingstoffen, maar ook energie.

Weer iemand wat ik kan doen of heeft iemand tips? 

Ik denk dat we wel een lijst aan waardeloze tips kunnen geven, maar je zult sowieso hulp moeten krijgen bij dit probleem.

Bespreek het dus met iemand.
Dat kan een van je ouders zijn of een goede vriend(in).
Vervolgens kun je waarschijnlijk via je huisarts in contact komen met professionals die je verder kunnen helpen.

Het zal lang duren, maar het is mogelijk om dit te fixen.
Jij lijkt er open voor te staan en dat is meestal de lastigste stap.

Hoi Es22sie,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes,

LotteS

De Kindertelefoon

Hoi Es22sie,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes,

LotteS

De Kindertelefoon

Zal ik doen, dankjewel. 

Reageer