Vraag

eetstoornis

  • 27 May 2021
  • 7 reacties
  • 131 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hallo, 

Als eerst heel erg bedankt dat jullie de tijd nemen om mijn probleem te lezen.

Een paar maand geleden toen het nieuwe jaar begon, nam ik mezelf voor om gezonder te gaan eten. Hier is op zichzelf niks mis mee, maar ik begon hier veel mee bezig te zijn. Ik begon ook meer te sporten om mijn conditie opnieuw op te bouwen na mijn knieblessure. Nu kan ik alleen niet stoppen met denken aan eten en het is niet dat ik mezelf echt dik vind ofzo. Ik wil gewoon weer zo graag normaal doen en niet de hele tijd denken van  : wat ga ik vandaag eten en wanneer? Ga ik vandaag ook sporten? 

Ook wil ik er graag slank uitzien en ik kijk vaak in de spiegel en vergelijk mezelf met bekende mensen van tv en modellen en ik weet dat ik dat niet moet doen, maar ik doe het toch en het maakt me zo onzeker.  Ook heb ik gekeken naar de soorten eetstoornissen die er zijn, maar daar pas ik allemaal net niet in, aangezien ik geen maaltijden oversla en niet bang ben om eens een koekje te eten ofzo. Toch kan ik er niet stoppen met eraan te denken.  Het is bijna een obsessie.Dus ik heb voor jullie 2 vragen: 1: weet iemand misschien wat er mis is met mij? En 2: aangezien ik weet dat dit niet helemaal normaal is en ik wil mij ouders hierover vertellen. Maar weet iemand hoe ik dat moet doen?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +19

misschien eens met je ouders bespreken of naar de huisarts gaan.

Heyy

 

Het beste is (zoals je zelf ook al aangeeft) om hier met je ouders over te gaan praten. Als je ze eerlijk verteld wat er allemaal door je hoofd heen gaat en wat je dwars zit begrijpen je ouders je echt wel en dan zullen ze je steunen en helpen. Je zou ook je gevoelens op kunnen schrijven op een papiertje en die aan je ouders geven dat is misschien iets makkelijker.Het lijkt me ook handig om even langs de huisarts te gaan met dit probleem zodat hij/zij misschien een diagnose kan stellen.

 

Groetjes van mij!

Reputatie 1
Badge +1

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik ga proberen hier vanavond met mijn ouders over te praten.

Badge

Hey, 

ik ben benieuwd of het is gelukt. Hoe is het gegaan?

Reputatie 2
Badge +3

niet naar bekende mensen kijken da is vaak gefothoshopt 

wat er ook gebeurt, just know I love u

Badge

Hey,

Dit had ik ook. Precies dit, uiteindelijk werd dit bij mij een eetstoornis. Ik denk dat je nog in de ‘beginnende fase” zit, maar dat het uiteindelijk een probleem wordt. Hier een  tip die het misschien  iets minder  maakt:

  • denk aan al die mensen die jou echt echt echt belangrijk  vinden, zouden die het leuk vinden dat je dit jezelf aandoet?

dit heeft bij mij geholpen, en anders: chat anoniem, zoals ook met de kindertelefoon. Ik hoop dat je er vanaf komt, I love u! X

Reageer