eetstoornis


Badge

Hoii,

ik heb een probleem. Ik heb m’n hele leven al een moeilijk  relatie met eten maar ik ben nu echt slecht. Ik kan niet eten zonder mij schuldig te voelen, ik moet in vaste patronen eten, ik geef mijn voedsel over ( ik doe dat zo vaak dat ik het niet meer kan, mijn lichaam verdraagt het niet), ik tel honderd keer per dag wat ik eet en mijn grootste angst is om ook maar een grammetje aan te komen. Ik denk dat ik een eetstoornis heb maar ik durf het niet tegen iemand te zeggen want vind het zelf niet zo een big deal maar vgm is dat het wel. In mijn hoofd heb ik een beeld van perfectie gecreëerd en het stijgt naar mijn hoofd. Ik weet echt niet wat ik aan moet kan iemand mij helpen ?


3 reacties

Badge +1

Hey Doortje,

 

Zelf heb ik ook nooit/moeilijk kunnen eten. Dit is vanzelf over gegaan. NIKS OM VOOR TE SCHAMEN! Ik denk dat het juist wel goed is om hierover te praten (hoeven je ouders niet te zijn).  Zelf weet ik niet echt wat je kan/moet doen: ben geen arts. Misschien door veel gezond te eten zodat je gezond blijft maar nauwelijks aankomt. Ik weet niet of je hier iets aan hebt. Succes 🤞🏻 

Badge

Hoiii, heel erg bedankt voor je reactie, ik eet hee erg gezond en sport veel dat is het niet. Ik vind ook niet dat ik drastisch af moet vallen want ik zie er gewoon goed uit. Het is meer dat ik het niet uit m’n hoofd kan krijgen, dat met het eten, het is gewoon zo vervelend telkens dat schuldgevoel enz en het steeds maar overgeven.

Badge +1

Good luck!

Reageer