Vraag

Eetstoornis?

  • 14 April 2020
  • 3 reacties
  • 105 Bekeken

Badge

Hallo allemaal, 

Ik ben een meisje van 13 jaar en ik voel me dik. Ik ben 1,72 en weeg 58. Mijn bmi is 19,7. Ik zie er niet dik uit zeggen vriendinnen maar toch viel ik me dik.

Ik denk de hele dag aan eten en probeer weinig te eten.  Mijn ouders wijzen mij er allen wel op dat ik moet eten dus dat doe ik dan ook. Maar als ik dan gegeten heb viel ik me schuldig. Ik durf dit tegen niemand te zeggen. 

Elke dag sta ik op de weeg schaal en ik vak bijna niet af. Dus ik heb dan ook niet iets van anorexia maar het is niet fijn om de hele dag over eten te moeten nadenken. Ik wil ook aan andere dingen kunnen denken. 

Heb ik een eetstoornis en zo ja kan iemand mij helpen om er van af te komen??

Groetjes Roos


3 reacties

Badge

Hey Roos, 

 

ik heb zelf een eetstoornis gehad (anorexia) je hebt zeker symptomen. 
Ik weet dat het heel erg moeilijk is maar ik had nooit beter geworden zonder hulp van dokters en psycholoolgen. 
Het aller aller belangrijkste is dat je het gaat vertellen aan je moeder of vader. 
Zij zullen schikken maar ze zullen nog meer schikken als ze er achter komen dat het al lang aan de hand is, want geloof me, ooit zal het uitkomen. 
Vraag aan je moeder of je langs mag bij de dokter en of ze de weegschaal weg willen zetten (verstoppen) 

De dokters zullen je doorverwijzen jaar het ziekenhuis als je ondergewicht heb en anders zullen ze je op andere manieren helpen.

Eerst zal het zwaar zijn en moeilijk maar geloof me,  het leven is zoveel leuker zonder eetstoornis en ik weet uit ervaring dat je het echt niet wil en er niks aan kan doen en zeg dat dus ook tegen je ouders. 
 

 

ik hoop echt heel erg dat je er wat van opsteekt en er alsjeblieft iets mee doet. Laat het me pls weten. 
 

groetjes en sterkte anoniem 

 

je kan het!! ❤️❤️❤️

Badge

Je bmi is trouwens helemaal niet te hoog!!!!

Badge

Hey Roos, 

 

ik heb zelf een eetstoornis gehad (anorexia) je hebt zeker symptomen. 
Ik weet dat het heel erg moeilijk is maar ik had nooit beter geworden zonder hulp van dokters en psycholoolgen. 
Het aller aller belangrijkste is dat je het gaat vertellen aan je moeder of vader. 
Zij zullen schikken maar ze zullen nog meer schikken als ze er achter komen dat het al lang aan de hand is, want geloof me, ooit zal het uitkomen. 
Vraag aan je moeder of je langs mag bij de dokter en of ze de weegschaal weg willen zetten (verstoppen) 

De dokters zullen je doorverwijzen jaar het ziekenhuis als je ondergewicht heb en anders zullen ze je op andere manieren helpen.

Eerst zal het zwaar zijn en moeilijk maar geloof me,  het leven is zoveel leuker zonder eetstoornis en ik weet uit ervaring dat je het echt niet wil en er niks aan kan doen en zeg dat dus ook tegen je ouders. 
 

 

ik hoop echt heel erg dat je er wat van opsteekt en er alsjeblieft iets mee doet. Laat het me pls weten. 
 

groetjes en sterkte anoniem 

 

je kan het!! ❤️❤️❤️

Heel erg bedank voor je reactie ❤️

Ik zal het proberen om tegen mijn ouders te zeggen. Bedank voor de info. 

Groetjes Roos 

 

Reageer