Vraag

eetprobleem, negatief zelfbeeld

  • 21 December 2020
  • 3 reacties
  • 86 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

heyy, 

toen ik corona had had ik geen eetlust en hierna ben ik begonnen met calorieën tellen en probeerde ik elke dag onder de 200 te blijven. Nu herken ik mezelf eigenlijk niet meer en wil ik gewoon weer blij zijn en niet elke minuut van de dag aan eten, calorieën en sporten denken. ik merk ook dat ik mezelf constant met iedereen vergelijk of het nou gaat om uiterlijk of om hoe gezellig ik denk dat ik ben of om hoe veel iemand eet en ik wordt er GEK van. ik ben ook bang om ik de vakantie met vriendinnen af te spreken omdat ik dan alleen over het eten na ga denken, en als ik ga logeren kan ik niet meer elke dag sporten. ik wil weer genieten van het leven, van mezelf houden en blij zijn maar ik weet niet HOE. iemand ervaring? en hoe houd je van jezelf? ik kan 2 weken niet bij mij psycholoog terecht wat me ook angst geeft, alle help is welkom :) Ik hoop dat het goed gaat met jullie!

xxx van T


3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Houden van jezelf is makkelijk, jij bent jij, niet een ander. Sporten is natuurlijk heel gezond, maar doe het om de dag, zodat je lichaam volledig kan herstellen, ik ga zelf nu voor een 6pack, maar te veel doen is ook niet gezond, wees blij met dat je er zoveel voor doet, en over eten denken moet je gewoon laten, al gaat het tegenwoordig om uiterlijk, is innerlijk veel belangerijker.

 

flopflop13

Reputatie 3
Badge +1

Hé wees jezelf.

Hier spreekt een jongen met een buikje lang haar en een zichtprobleem ik ben introvert en vind het moeilijk om contact te maken met mensen 

Ik hoop dat jij je wereld ook anders kan zien het maakt niet uit hoeveel je weegt of hoe je er uitziet het gaat erom hoe je er vanbinnen uitziet.

 

Dus alsjeblieft be yourself 

 

 

 

Badge

Hoi, 

 

Ik heb hetzelfde probleem! Maar 200 calorieën is echt heel weinig! Ik ben 5 weken opgenomen geweest in het ziekenhuis nadat ik heel weinig ging eten, omdat ik heel dun was. Vind je jezelf te dik? Ik heb dat namelijk wel. Als ik daarover gedachtes krijg ga ik altijd afleiding zoeken. Als je huisdieren hebt kan je bv met je huisdier spelen als je vervelende gedachtes hebt, het helpt mij. Maar je kan ook lezen, tekenen, tv kijken enz. Iets wat jij leukt vindt! Maar probeer niet te veel te sporten, want geloof me, als je teveel gaat sporten en te weinig gaat eten dan is dat heel slecht voor je lichaam, ik werd opgenomen in het ziekenhuis en ik kwam in een rolstoel voor een half jaar... Dus alsjeblieft, hou van jezelf, en probeer goed voor jezelf te zorgen door te eten want dat verdient je lichaam!

 

Ik wens je heel veel succes, als je vragen hebt moet je het zeggen, ik help je graag! 

 

Gr L

Reageer