Skip to main content

eetprobleem

• May 3, 2025
  • 2 reacties
  • 69 Bekeken

anoniemja
Forum|alt.badge.img+4

hey, ik wil even kort mijn verhaal kwijt en kijken als iemand hetzelfde heeft als ik.

ik ben pip (niet mijn echte naam), en ik wil heel graag weten als iemand hetzelfde “probleem” heeft als ik.

ik vind mezelf heel erg dik. ik vind mijn lichaam ook echt helemaal niet mooi (ik heb hier nog andere topics over). maar goed, ik wilde sinds ongeveer een half jaar ofzo echt iets veranderen aan mijn lichaam. ik wil gewoon mooi dun zijn net zoals al die andere meiden en dragen wat ik leuk vind. ik heb nu altijd een oversized shirt aan omdat ik me andere niet comfortabel voel. ik zie soms ook op tiktok vriendinnen die dingen herplaatsen dat ze dik zijn. ik kan hier echt niet tegen want ze zijn ZO DUN en een vriendin van mij word letterlijk omschreven als slank als mensen het over haar hebben zonder haar naam te weten. ik word daar zo erg onzeker van. 

maar goed, ik wilde wat veranderen aan mijn lichaam. dat was wel even nodig want dit was mijn ritueel ongeveer eerst:

ontbijt: 1 broodje met salami/chocopasta

tussendoor: koekje als snack, meestal een appel ofzo

lunch: nog een koekje, 2 broodjes meestal 1 met salami& 1 met chocopasta

tussendoor: koekje met ranja

avondeten: verschilde elke dag

avondsnack: fruit/chocola

ik had ook tijden dat ik echt veel koekjes uit de kast pakte, dit dan verstopte en dan in 2 dagen allemaal opeten.

ik wilde dit echt niet meer zo dus ik begon met een app en calorieën enzo te tellen maar ik heb hier echt geen motivatie voor dus na 2 weken was ik er al weer klaar mee.

het is nu vakantie dus ik heb niet echt een ritueel maar ik kan het proberen 

ontbijt: breaker/banaan 

tussendoor: appel meestal

lunch: (winkelcentrum) versgebakken broodjes (frikandelbroodje ofzo) of/en een broodje van thuis 

tussendoor: als ik honger heb meestal toosjes of liga’s ofzo en als ik niet mijn broodjes die ik mee naar school heb opgegeten eet ik die meestal op of soms een bakje chips

avondeten: verschilt elke dag

avondsnack: thee met fruit+stukje chocola ofzo/een ijsje

ik vind dit nogsteeds veel te ongezond en ik wil wel weer gezonder gaan eten. ik zit op een sport maar nogsteeds vind ik 1 / 2 keer in de week te weinig. maar ik vind het gek om tegen mijn ouders te zeggen dat ik opeens een rondje ga wandelen ofzo, omdat ik dat normaal nooit doe. ik kan wel gaan springtouwen ofzo maar dan hoort ze me springen denk ik. 

ik heb soms trouwens echt eetbuien. meestal als ik nog niet heel veel heb gegeten die dag kan ik zo een paar koekjes, wat chips en snoep naar binnen proppen. ik heb hier dan ook echt spijt van altijd. 

mij heb echt een love-hate relationship met eten. ik houd heel erg van eten maar ik heb ook altijd spijt als ik eet. 

herkennen mensen zich in mij?

ik ben trouwens 13 jaar, een meisje, 162cm, 56kg en ik vind mezelf veel te dik.

xxx

2 reacties

Bl0bs
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 4, 2025

Hi! Daar ben ik weer.

Ik had dat ook wel een beetje, afgezien van dat ik een jongen ben, maar wat ik heb ervaren is dat het geen goed idee is om je calorieën bij te houden. Kan je doen, maar het is veel beter om te weten wat gezond is en hoe je honger gezond stilt. 

Hierbij wat ongevraagde tips (sorry kon het niet laten) om af te vallen of om niet aan te komen.

Ik leg het even uit. Een zakje chips kan je makkelijk in 1 minuut eten en  daarna nog steeds honger hebben. Sommige fruiten kan je een paar keer eten, dan zit je vol en zit je nog steeds niet aan de calorieën van de chips. 

En trouwens, voel je niet schuldig over een paar keer uitgebreid lekker eten! Je verliest vet over je hele lichaam, dat wist je vast (je kan dus niet een specifieke plaats targeten waar je vet wil verliezen). Maar onthoud dat ook over je hele lichaam vet bijkomt als dat nodig is. Je ziet het dus nauwelijks omdat het zo goed verdeeld is! 

Over sporten: Je kan met vrienden een keer gaan sporten en dan gewoon tegen je ouders zeggen dat je met vrienden afspreekt. Je liegt niet en je sport! Iedereen blij. 

Nou bai bai,

Groetjes van Bl0bs

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 12, 2025

Ik had dat ook maar ik heb een fast metabolisme dus ik word niet snel dik maar ik zal een paar tips geven 

1. Ga zelf thuis oefeningen doen 

2. Ga naar de gym

3. Eet veel eiwitten, vis, zuivel 

4. Drink veel water 

5. Slaap langer 

Ik ben zelf 16, 174 en 74 kg ik heb wel een lean build mr ik hoop dat je wat aan deze tips hebt