Vraag

Eetprobleem

  • 29 March 2024
  • 2 reacties
  • 43 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi,

Ik heb dus sinds een paar jaar last van eetproblemen. Het begon eigenlijk allemaal in een zomervakantie toen mijn vader een opmerking maakte over mijn gewicht. Sindsdien ben ik hier steeds meer op gaan letten maar het is ondertussen steeds verder uit de hand gelopen.  Ik honger mezelf dan uit maar na een paar dagen krijg ik dan een eetbui. Dan ga ik me weer schuldig voelen en honger ik mezelf weer uit dit gaat al een paar maanden zo alleen hou ik het steeds langer uit zonder een eetbui te krijgen. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe ik hier mee moet stoppen. Heeft iemand nog tips?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hey, wat vervelend voor je! Misschien kan je hierover praten met een psycholoog of ander persoon om een plan te maken.

Misschien helpt het om een planning te maken? Soms helpt structuur in de dag namelijk. Zo voorkom je ook eetbuien.

Ik heb hier zelf geen ervaring mee dus meer tips kan ik je niet geven. 

Veel sterkte! Liefs Julie ❤️

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @Ikbengay,

 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Daarnaast zou je ook kunnen kijken op https://www.99gram.nl/. Dit is een site waar je veel kunt lezen over eten, gewicht en uiterlijk. Je kunt hier onder andere berichten lezen van jongeren die in vergelijkbare situaties zitten,  over zelfhulp lezen of chatten met een deskundige.

Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

Groetjes Kim (De Kindertelefoon)

Reageer