Skip to main content

hey,

al langere tijd heb ik last van wat problemen met eten, die er niet beter op zijn geworden toen ik begon met het nemen van medicatie die minder eetlust als bijwerking heeft (dit was op voorschrift van de dokter).

ik ben 163 lang, 15 jaar oud. vorig jaar rond deze tijd woog ik 58kg, toen ik drie maanden geleden begon met de medicatie 55kg en nu bijna 49kg. 

mijn ouders en vrienden, die ook weten van de medicatie enzo, zijn bezorgd omdat ze mij te dun vinden worden. ik merk er zelf niet super veel van, behalve dat ik wat minder energie heb dan eerst. 

nu zou je misschien zeggen dat ik gewoon meer moet eten, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. ik heb geen grote eetlust en zit snel vol, en als ik dan alsnog doorga met eten word ik misselijk.

daarnaast heb ik vroeger last gehad van bepaalde gedachten die bij een eetstoornis zouden kunnen passen, en die komen hierbij soms ook terug. dan denk ik dat ik toch nog te dik ben, en dat ik minder moet eten. op de meeste dagen eet ik al erg weinig, omdat ik vergeet te eten of omdat ik oprecht geen honger heb.

heeft er iemand misschien iets van advies voor mij? alvast bedankt :)

(ps: ja, ik heb al met de kt gechat :P)

hey!! 

Het is natuurlijk erg vervelend dat je er niks aan kunt doen dat je geen eetlust hebt, maar probeer vooral niet te denken dat je dik bent want je bent aan je gewicht te zien dat helemaal niet, en ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan. Maar probeer kleine dingen extra toe te voegen aan je maaltijden, bijvoorbeeld extra avocado op een boterham ofzo. en dan dat beetje bij beetje extra te doen zodat je niet extreem veel afvalt. als je snel misselijk wordt probeer dan in plaats van 3x per dag een maaltijd te eten door de dag door kleinere maaltijden te eten. Als het echt niet helpt of erger wordt zou ik toch wel zeggen om terug te gaan naar de dokter of dit te bespreken met je ouders.

 

veel sterkte!


@jefavbrunette super bedankt voor je lieve reactie! ik zal er zeker wat aan hebben :)


Hoi hoi, 

vaak als dokters iets voorschrijven willen ze graag weten of je er erge bijwerkingen van krijgt of niet. Heb je het hier al met je dokter over gehad? Misschien dat hij/zij je een andere medicatie kan voorschrijven of een afspraak kan maken met een diëtiste die je kan helpen op een gezond gewicht te blijven. 
 

heel veel succes :)


Reageer