Skip to main content

Hallo allemaal, ik wil jullie iets vertellen, vorig jaar moest ik voor controle naar de cardioloog, samen met mijn moeder, om te kijken of het met mijn hart goed ging.

Ik werd eerst gewogen door een andere dokter, en toen woog ik 91 kilo. Ik schrok ervan. Later werd ik opgeroepen door de cardioloog, hij ging aan mijn lichaam zitten, hij zat aan mijn buik, ik voelde me ongemakkelijk, maar de cardioloog heeft mij beledigd waar mijn moeder erbij zat, hij zei dat mijn buik voelde als spek.

Ik was natuurlijk verdrietig toen hij dat had gezegd over mij. Helaas moet ik volgend jaar weer voor controle terug naar de cardioloog.

Ik werd erdoor onzeker over mijn gewicht, mijn moeder durfde helemaal niks ervan te zeggen.

Ik werd doorverwezen naar de huisarts, later werd ik weer doorverwezen naar de diëtist, waar ik nu 1 jaar zit. Ik heb mijn eetgewoontes veranderd nu dat ik naar de diëtist ga, ik ben nu 26 kilo afgevallen in bijna 1 jaar tijd, ik weeg 65 kilo. Ik eet niet zoveel koolhydraten meer, en alleen 1 portie eten, en ook alleen maar water of thee drinken doe ik, en ik snoep al helemaal niet meer..

Alleen soms heb ik eetbuien, en dan wil ik alles onder de controle krijgen voordat het fout gaat, wat zou ik moeten doen?

Hey @LachBTS,

Wat goed dat je dit durft te vertellen!  Heb je het idee dat je met zo'n eetbui de controle helemaal kwijt bent? Dat je niet meer kunt stoppen? En hoe vaak heb je zo'n eetbui? Als je hier niet mee kunt stoppen, zou ik hulp zoeken. Het kan namelijk een eetstoornis zijn. Heel veel verstand heb ik er ook niet van, maar hulp zoeken kan geen kwaad. Je zou het ook tegen je diëtist kunnen zeggen. In ieder geval, je bent een topper!!

liefs RAG2010 <3


Reageer