Skip to main content

Hey, 

Sorry dat ik dit allemaal zo vertel, maar ik weet gewoon even echt niet meer wat ik moet doen. De laatste tijd is het alsof alles gewoon te veel is geworden. Mijn hoofd zit zo vol, en ik word elke ochtend wakker met amper 10% energie, terwijl ik weet dat ik eigenlijk honderd nodig heb. Het is alsof ik mezelf de hele dag door moet slepen, zonder dat ik ergens echt kan opladen. 

Eten is het enige waar ik nog een beetje controle over heb. Het klinkt misschien raar, maar door te bepalen wat ik wel of niet eet, voelt het alsof ik tenminste ergens de touwtjes in handen heb. Niet eten geeft me een soort rust, een moment waarin de chaos even stopt. Maar ik weet dat het niet goed is, en ik probeer het te verbergen, zodat niemand zich zorgen maakt. Ik merk alleen dat ik de laatste tijd steeds vaker duizelig ben en soms bijna flauwval.  

Sorry, Ik weet dat dit niet de juiste weg is, maar ik voel me zo verloren. Ik doe mijn best om grip te houden, maar hoe meer ik probeer, hoe meer het voelt alsof alles wegglipt. Ik wilde hier eerlijk over zijn, want ik weet gewoon niet meer hoe ik hiermee om moet gaan. Sorry  

Ik weet niet meer wat ik moet doen. Iemand tips 

Heyy @Lynnetje,

Ach wat vervelend dat je je zo voelt! Het is helemaal niet erg dat je dit hier verteld en het is juist een hele goede stap van je die je hebt gezet! Ik ben trots op je en je hoeft echt geen sorry te zeggen!🤗

Het klinkt allemaal erg lastig waar je mee zit en ik snap heel goed dat je je een beetje verloren begint te voelen. Een van de beste tips die ik je kan geven is, hoe moeilijk het ook is, praten met iemand in je omgeving. Ik weet dat dat een enorme stap is om te zetten want je wilt niet dat anderen zich zorgen maken om je, maar geloof me er zijn echt heel veel mensen in jouw omgeving die jou met alle liefde willen helpen en steunen om er weer bovenop te komen. Hoe is de band met je ouders eigenlijk? Durf je denk je wel met hun te praten over hoe het met je gaat? Je ouders zijn er echt voor je en die kunnen en willen jou met alle liefde helpen dat weet ik echt zeker! En als je praten eng vindt zou je ook een briefje kunnen schrijven waarin je het verteld als dat je fijner lijkt.

Als je liever eerst met iemand anders wilt praten is dat natuurlijk ook prima. Weet ook dat je altijd een keer kan bellen of chatten met https://www.kindertelefoon.nl/ voor hulp en advies en voor je eetprobleem zou je ook eens kunnen kijken op https://www.99gram.nl/ voor hulp.

Heel veel sterkte!💖

Liefs, ItsJustMe <3

Reageer