Vraag

Eet ik goed?

  • 19 February 2024
  • 2 reacties
  • 37 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi ik ben Molly!

Ik ben 13 jaar en ik vraag me af of ik voldoende eet, omdat ik best wel dun ben.  Als ontbijt neem ik altijd twee sneetjes brood besmeerd met bijvoorbeeld hummus en ik neem ook nog een mok melk met Nesquik cacao poeder. Op school eet ik altijd een stuk fruit. Als lunch eet ik ook twee sneetjes brood met beleg,, vaak ook met  hummus of met zuivelspread en tomaat. Na school altijd rooibos thee met twee theelepels honing en iets lekkers zoals; een kinderbueno, een paar koekjes of een milka lepeleitje.  En als avond eten eet ik bijvoorbeeld tomatensoep met twee pistoletjes of  een stuk of drie kleinere aardappels, een stuk vlees en ongeveer een kwart van het bord met rauwkost. Na het avondeten eet ik soms nog een stuk fruit of neem ik een handje nootjes, maar dit doe ik echt zelden. Is dit genoeg of moet ik echt meer eten? Wat eten jullie trouwens? Ik weeg 35kg als iemand dat nog wilt weten. Alvast heel erg bedankt, doeg!


2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Molly ,

Je kan het beste naar een diëtist denk ik, 35 kilo is wel aan de lage kant. 

Reputatie 7
Badge +9

Je eet best veel maar wat @Jesse08 zegt 35 kilo is best weinig. 

Zelf eet ik als ontbijt vaak muslie met melk, 10 uur pauze 1 of 2 broodjes (ligt eraan hoe snel ik eet), lunch 4 of 5 broodjes (ligt eraan hoeveel er in de eerste pauze op gingen) en als avond eten vaak een half bord omdat ik met stokjes eet en daardoor sneller vol ben. Soms eet ik nog wat nootjes of snoep tijdens het leren.

Ik ben 14 jaar en rond de 70 kilo.

Reageer