Vraag

eerste keer tampon indoen

  • 7 July 2020
  • 4 reacties
  • 159 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, ik ben net 2 weken 17 en ben al iets van 4 jaar ongesteld.

ik durf geen tampon in te doen…

ik ben bang dat het me niet gaat lukken en ik weet niet hoe het moet..

heeft iemand tips hoe ik het beste een tampon naar binnen kan brengen?

let me know

groetjesss!


4 reacties

Ten eerste, alles valt te googlen. Er zijn zelfs filmpjes van te vinden van vrouwen die ze indoen. Je zou het ook aan een vriendin of aan je moeder kunnen vragen. Verder is er niet zoveel wat mis kan gaan met een tampon inbrengen zolang je het touwtje er nog uit kan halen 

Precies wat Angovis zegt, ik zou zelf eerst even wat filmpjes kijken ofzo.

Haal gewoon eens een doosje (niet te groot natuurlijk) en probeer wat uit. Neem er gewoon eens de tijd voor.

Wees relaxed als je het probeert, als je gespannen bent, staat er ook veel spanning op je bekkenbodemspieren. Dan gaat ‘t sws niet werken. Vind voor jezelf een positie waarop de tampon makkelijk naar binnen glijdt. Je kunt bijvoorbeeld hurken of je been op de wc of bad zetten.

Vindt de eerste keer gewoon eens voor jezelf uit wat lukt. Als je het niet probeert gaat het sws niet lukken.

 

 

Suc6 ermee, keep us updated.

 

Groetjess:kissing_heart:

Ik ben een jongen maar puur uit nieuwsgierigheid: Wat is het voordeel van een tampon ipv een maandverband of vice versa..?

Ik ben een jongen maar puur uit nieuwsgierigheid: Wat is het voordeel van een tampon ipv een maandverband of vice versa..?

Ik vind het persoonlijk gewoon fijner zitten dan zo'n lap maandverband in je undies. Het is ook ff wat makkelijker mee te nemen dan maandverband. Plus, je kunt ook beter sporten (inclusief zwemmen) met tampons.  En het is onzichtbaar (zolang je het touwtje goed doet), bij gym bijvoorbeeld, ziet niet iedereen dat je ongesteld bent in tegenstelling tot zo'n bulky maandverband.

Dus voor mij is het gewoon fijner, handiger, makkelijker.

Reageer