Vraag

eerste bh vragen

  • 27 August 2021
  • 11 reacties
  • 576 Bekeken

Badge

hey!

ik ben een meisje van 13, zit in de 3e, en heb al borsten die volgroeid zijn. ik ben al bijna 2 jaar ongesteld en dus groeien ze niet meer, “zoals ik ooit gehoord heb”.

ik heb echt een bh nodig alleen ik durf het echt niet te vragen. mijn moeder heeft het me al eens gevraagd toen was ik 11 en had ik niks ik vond het toen niet nodig. ik heb daarom een hele discussie gehad met mijn moeder over dat ik nooit een bh wou hebben gewoon omdat ik eigenwijs was en het laatste woord wou.

ik wist dat ik het ooit zou nodig hebben en zou willen maar dat wou ik niet toegeven. nu ben ik het nodig en durf ik het niet te vragen. ik draag 3 lagen topjes en daaronder een cup stiekem uit een bikini gehaald en het helpt niks. ik durf echt niet te vragen heeft iemand tips wat ik kan vragen/doen?  ik zou het ook fijn vinden om verhalen te horen van anderen en hoe jullie moeder/vader erop reageerde. 

groeten mij! 


11 reacties

Je moeder is er in ieder geval niet op tegen; ze heeft het immers als eens eerder voorgesteld. Ik denk dat je het niet te zwaar moet maken. Geef simpelweg toe dat je destijds fout zat en vraag of jullie binnenkort een keer BH’s kunnen gaan scoren. Succes!

Reputatie 2
Badge +1

Hey

Je moeder is ook een vrouw en begrijpt het echt wel.

Vraag het gewoon dan kunnen jullie lekker shoppen

Precies wat zij zeggen! Als je een meisje bent is je moeder de perfecte contactpersoon voor dit soort dingen, omdat zij dat ook allemaal had moeten doen. Vooral niet schamen!

Badge

weten jullie wat ik kan vragen?? we hebben nu een zak met kleding gekregen daar zitten ook wat bhtjes in en ik heb ze vannochtend stiekem even gepast ze passen wel hoe kan ik zeggen tegen haar dat ik ze wil hebben? ik heb die zak van mijn oma zij kwam het brengen maar ik hoorde mijn moeder zeggen tegen mijn oma “ooh zij wil die niet hebben hoor daar is ze echt geen type voor” hoe moet ik haar vertellen dat ik het wel wil ik schaam me dood 

Hoii,

Het is echt geen probleem om bh’s te dragen. Ik denk dat je het prima kan zeggen hoor, desnoods als je het eng vind via een whatsappje ipv right in the face ofzo haha. Maar weet dat je je er echt niet voor hoeft te schamen, en als je moeder iets zegt in de richting van: “Ik zei toch dat je het toch wel zou willen” en je dat niet fijn vind kan je dat ook gewoon aangeven. Kijk wel of de bh’s echt goed passen want het is soms heel vervelend als ze niet echt passen, en als je toch eruit gegroeid bent kan je dat ook gewoon aangeven om nieuwe bh’s te kopen. Maar je hoeft je er echt niet voor te schamen!

Groetjes van mij <3

Badge

heyy! heb je miss ook een idee wat ik kan vragen? ik heb haar al vaak getipt maar ze begreep het steeds niet. ik ben idd bang voor zo’n soort reactie als “ik zei toch dat je het wou” of “zie je nou wel”. 

heel erg bedankt voor je reactie! :)

Groetjes mij!

Hoii, 
Je kan zeggen dat je de laatste tijd merkt dat het met bewegen soms toch wel irritant is om geen bh te hebben en dat je het misschien toch een kans kan geven. Als je moeder zo’n reactie geeft is het waarschijnlijk wel gewoon als een soort grap. Maar het komt echt wel goed hoor! <3

Groetjes van mij

 

Badge

Heyy zou dit een goed berichtje zijn? “Oohja Mam zou je die bh’s nog uit die zak kunnen halen?? Want ik wil ze best proberen en dan erbij ik word ook altijd bekeken in kleedkamers en er worden opmerkingen gemaakt die ik echt niet wil dat gemaakt worden. Ik wil t best een kans geven namelijk” nogmaals bedankt voor de reactie! <3

Ja hoor dat is een prima reactie! Het komt wel goed hoor! <3

Badge

Yess t is gelukt heel erg bedankt ik ga vanmiddag shoppen!! Heel heel erg bedankt <3

groetjes mij :)

Fijn om te horen!

Reageer