Vraag

durf niet naar school in rolstoel

  • 16 March 2023
  • 2 reacties
  • 108 Bekeken

Badge

Hallo ik heb een tijdje geleden een dwarslaesie gekregen. (Doordat ik niet goed meer kon lopen door reuma en viel) Ik zit nu in een rolstoel en heb een tijd in het revalidatiecentrum gezeten maar over een week ga ik weer naar school ( 2e klas) in een rolstoel en ik heb vaker in een rolstoel gezeten maar niet voor altijd en ik durf du niet naar school. Omdat ik bang ben voor reageerders die heb ik al vaker gehad en dat vond ik nooit zo fijn. Ook durf ik niet omdat mijn school een oud gebouw is en er veel trapjes en trappen zijn die kan ik zelf maar dat duurt meestal iets langer dus ik ben bang dat mensen me ook gaan helpen als ik dat niet wil. Ik wil het minste aandacht over het feit dat ik in een rolstoel zit en graag gewoon doen wat ik kan en ook nieuwe uitdagingen aangaan zonder dat mensen met medelijden aan gaan staren en helpen 

 

sorry het is een beetje lang geworden 


2 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hey, ik snap precies wat je bedoeld ik heb een ziekte dat ik acuut verlam raak soms en dan zit ik ook in een rolstoel ik ben hiervoor vorig jaar in een revalidatie kliniek geweest en ik snap precies hoe jij je voelt. Ik denk als het niet goed voelt dat je lekker thuis moet blijven als dat mogelijk is verschillende mogelijkhijden zijn bijvoorbeeld: online lessen volgen, zelf huiswerk bijhouden of bijvoorbeeld met je school kijken naar een goede oplossing dat je sommige vakken wel en sommige vakken niet mee doet bijvoorbeeld ik hoop dat je zo een goed antwoord hebt je mag van alles vragen over hoe het laatste proces bij mij is verlopen.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, ik lees je verhaal nu pas. Hoe is het je gegaan ?  Ik hoop dat het nu beter gaat en je gewoon naar je school kunt gaan en daar je meer op je gemak voelt!

Groetjes liefs Julian X

Reageer