Vraag

duizeligheid na opstaan


Reputatie 4
Badge +3

Heyy, ben ik weer (voor degene die mijn topics niet lezen: ik ben een meisje van 13 jaar) 

oke soms als ik heb gezeten/gelegen en dan opsta wordt ik duizelig en word alles wazig voor zo’n ongeveer 5-10 seconden. Eerst was het niet zo vaak maar na corona en nu de hitte word het steeds vaker.  Ik ben nog nooit flauw gevallen, ik eet en drink genoeg dus ik weet het niet.

Weet iemand hoe dit kan? Moet ik het tegen me ouders zeggen? En moet ik naar de huisarts ofzo? 

 

Alv bedankt, groetjess


4 reacties

Vaak is er dan sprake van een tijdelijk lage bloedruk waardoor er niet genoeg bloed en dus zuurstof naar je hersenen stroomt. Dit kan dan leiden tot duizeligheid en soms flauwvallen. Ik zou hiermee toch even de huisarts bellen. Misschien zeggen ze dan wel aan de telefoon van, geen probleem, of laten ze je toch even langskomen voor bloeddrukmeten ofzo. Maar ik zou dus wel ff bellen (of je ouders laten bellen). Ik zou gwn tegen je ouders zeggen dat je vaak duizelig bent als je opstaat en dat je daarmee ff langs de huisarts wilt. Helemaal niet gek hoor.

Doe tot die tijd gwn een beetje voorzichtig. Sta niet te snel op en geef je lichaam ff de tijd om het bloed weer goed in de rondte te krijgen. Als je te gek doet, val je misschien nog een keer flauw en kan je jezelf daardoor lelijk vallen.

Heyy,

Sta je snel op? Ga je eerst zitten en dan staan of gelijk staan? Als je gelijk gaat staan kun je proberen of het minder is als je eerst gaat zitten.

Bij mij werkte dat goed.

Grtz,

Ikke13

Het ligt er denk ik aan hoe je opstaat? Je kan inderdaad naar de huisarts. Ook kan het aan je Corona liggen. 

Het kan zijn dat je een laag ijzer gehalte hebt.

 

Reageer