Vraag

Drink ik veel? Ben ik dom?

  • 4 January 2024
  • 5 reacties
  • 88 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi, ik ben een meisje van 16. Ik drink al sinds mijn 15e en wanneer ik drink, drink ik meestal super veel.  Ik ben inmiddels al 6x dronken geweest waarvan 4 blackouts zijn geweest en de andere keren heel vaag te herinneren zijn. Wanneer ik dronken ben, ben ik druk en super blij en super lief. Iets te lief zelfs, ik kan aan mensen zitten en ze kusjes geven. Laatst was een feest en ik ben nog nooit zo dronken geweest, ik weet niks meer nadat ik 4 drankjes op had, ik heb in totaal wel echt 9+ drankjes gehad. Mijn ex kwam ook onverwachts op het feest en ik heb allerlei gekke dingen gedaan blijkbaar... Maar ik kan precies niks ervan herinneren! Ik hoor wel van anderen de dingen die ik heb gedaan.. not good.

 

Ik had nog een beetje gevoelens voor hem, dus gekke dingen gezegd.. Weet niet zo goed wat ik daarmee moet nu, heb ook ruzie met hem gehad erna. Maar naast dat. Ik maak me super veel zorgen om mijn intelligentie en geheugen. Ik ben super bang dat ik dommer ben en vergeetachtiger ben en dat ik dit voor de rest van mijn leven zal hebben. 

Ik ben nu weer bezig met het stoppen van drinken, maar nu wil ik dit tot en met zeker mijn 18e doen. Ik was namelijk al 2 keer gestopt voor min. 2 maanden. Ik heb weleens de neiging om mijn problemen weg te drinken.

 

Ben ik een slecht mens? Ben ik dom? 

Please lmk wat je ervan vind.


5 reacties

Badge

Je bent zeker niet een slecht mens en dom ook niet het is alleen verstandig dat je wel zegmaar stopt of begin met 1 drankje per feestje ofzo of zeg tegen je vrienden ik breng Julie naar huis dus ik ben de bob dus dan mag je automatisch niet drinken 

Reputatie 1
Badge

(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

 

Dankjewel.

Ja ik ben nu ook van plan niet te drinken en heb het ook tegen vrienden gezegd.

Reputatie 4
Badge

Jij bent niet dom maar je acties zijn wel een beetje dom.  Ik drink zelf ook graag een drankje en ben ook echt wel eens aangeschoten geweest maar black-out gaan is echt gevaarlijk. Het is belangrijk dat je je grenzen en beetje kent.  

Reputatie 7
Badge +17

Ten eerste, goed dat je wilt gaan stoppen met drinken.

Op jonge leeftijd veel drinken is heel erg slecht voor je hersenontwikkelingen. Die zijn pas uitontwikkeld rond je 25e.   bron: https://www.alcoholinfo.nl/effecten/risicos-voor-jongeren

Het is ook mogelijk dat je richting een alcoholverslaving gaat en dat moet je ook echt niet willen.
Je bent zeker geen slecht mens maar je kunt beter een andere manier vinden om met je problemen om te gaan.

Reputatie 1
Badge

Dankjulliewel! Ik heb de i am sober app gedownload en een afspraak bij de huisarts gemaakt! Hopelijk komt alles dan wel goed. Ik hoop zo ontzettend erg dat mijn hersenen niet erg zijn aangetast

Reageer