Vraag

‘Down under’ scheren


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

ik heb jullie hulp en tips nodig over het scheren van ‘down under’. Voor degenen die niet weten waar ik het over heb: met ‘down under’ bedoel ik het schaamhaar helemaal daar beneden (tussen je billen eigenlijk) dat je niet kan zien zonder spiegel of iets.

Ik scheer mijn schaamhaar nu al een tijdje, maar ik heb nog steeds moeite met het scheren van ‘down under’.
Ik vind het fijn om alles gewoon netjes weg te scheren. Ook ben ik perfectionistisch (ik weet niet zeker of dit hier aan ligt) en daarom moét ik eigenlijk gewoon elk haartje weg hebben. Maar het scheren van ‘down under’ lukt me dus gewoon niet. Dat irriteert mij best wel omdat ik daar dus niet alle haartjes weg krijg.

Even wat meer informatie:
Ik scheer altijd onder de douche. Op die manier kunnen alle haartje weken en worden ze zacht. Ik scheer dus gewoon nat en zonder scheerschuim, want dat heb ik niet nodig.
Om ‘down under’ te scheren legde ik meestal een spiegeltje op de grond en ging daar vervolgens boven hurken. Alleen is dit niet de meest fijne positie. Je kan gewoon niet zo lekker je arm kwijt tijdens het scheren en je krijgt na een tijdje kramp in je voeten/benen. Daarnaast word het spiegeltje helemaal nat en beslaat het elke keer omdat ik dus scheer tijdens het douchen. Daardoor kan ik eigenlijk nog steeds niks zien. Maar ik wil wel gewoon tijdens het douchen blijven scheren. Wat nu?

Ik smeek jullie dus om tips ha ha!
Laat me alsjeblieft weten hoe jij ‘down under’ scheert en als je tips hebt zijn die natuurlijk welkom. Hoe meer tips hoe beter.
Bedankt voor jullie moeite en tijd.

soyeonx ♡

 


13 reacties

Hey soyeonx

 

Scheren daarbeneden lijkt me inderdaad erg onhandig. Heb je al eens van ontharingscrème gehoord? Da’s crème die je aanbrengt, enkele minuten laat zitten, en er dan afschraapt. Bij het afschrapen komen de haartjes mee los. Er zijn ontharingscrèmes speciaal ontworpen voor de gevoelige huid daarbeneden, dus misschien dat je die eens een kans kan geven. 

 

Gr. Kenshin

Hoi @Kenshin,

bedankt voor je antwoord! 
Ik heb al eens van ontharingscrème gehoord, maar nog nooit geprobeerd of gebruikt. Ik heb hier dus zeker wat aan.
Nog wel even een vraagje: weet je misschien hoe lang de haartjes wegblijven als je deze crème gebruikt?

soyeonx ♡

Volgens het internet komen na drie tot vijf dagen de eerste haartjes weer naar boven. Da’s een langduriger resultaat dan bij scheren, en daarbij komen de haartjes vaak minder stug terug :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Hoi @Kenshin,

oké heel erg bedankt voor je antwoord en tijd! Het heeft erg geholpen en ik denk dat ik binnenkort de ontharingscrème ga uitproberen :-)

soyeonx ♡

Ik heb hier ook altijd struggles mee ja:joy:

Ik doe het altijd gewoon een beetje op gevoel, met een beetje oefening gaat dat wel. Als je een spiegel wilt gebruiken, helpt het misschien om die even op te warmen (met warmer water) zodat hij niet steeds beslaat. Volgens mij werkt dat wel.

Die ontharingscrème is misschien ook wel een goeie tip. Ik wacht jouw ervaringen even af, misschien ga ik het dan ook wel proberen.

 

Groetjess

Hoi @xLisa,

bedankt voor je berichtje. 
Fijn om te weten dat ik niet de enige ben die moeite heeft met het scheren van ‘down under’ ha ha! Maar hoe scheer jij het nu als ik vragen mag?
Ook bedankt voor de tip met het warm water en de spiegel. Ik wist dit niet en ga het dus zeker uitproberen.
Ik zal ook vertellen wat ik van de ontharingscrème vind zodra ik deze heb uitgeprobeerd.

soyeonx ♡


 

@soyeonx, geen speciale tactieken hoor. Zoals ik al zei, gewoon een beetje op gevoel, soms inderdaad met de spiegel. Niet ideaal, maar het gaat. 

@xLisa,

oké, bedankt voor je antwoord en tijd!

soyeonx ♡

Hey,

 

Zelf gebruik ik mijn scheer apparaat,maar voor die plekken gebruik ik de ontharingscreme, mijn mening is dat ik er zeer tevreden mee ben . Ik scheer zelf ook elke dag alles kaal , en doe dat ook bij ontharingscreme,  alleen op die plekken hoef ik dat eigenlijk elke 4 a5 dagen te doen want ik ga er elke dag met een scheer apparaat overheen met zon speciaal kapje erop . Vroeger ging in gewoon net als jij het bekijken met een spiegel, maar omdat ik snelle haargroei heb en het graag glad houd,  was dat wel veel tijd. Maar de ontharingscreme is voor mij zeker een aanrader!  Kijk wel even de bijsluiter , want het kan wel is voorkomen dat je voor iets allergisch voor bent en in dat geval moet je ff een andere pakken.

 

Succes!  

Groetjes Gebruiker c 

Hoi @Gebruiker c,

Bedankt voor je antwoord!
Werkt een scheerapparaat fijner dan scheermesjes volgens jou? Helpt dit ook tegen snelle haar groei? En moet je er speciaal een kopen voor de bikini lijn? Sorry voor al deze vragen, maar ik heb eigenlijk nooit geweten dat je ook scheerapparaten kan gebruiken om je schaamhaar weg te scheren. 
Ik denk trouwens ook dat ik snelle haar groei heb. Binnen 2 dagen zijn alle haartjes al weer lang. Is dit normaal? Ik vind het in iedere geval best wel vervelend...

soyeonx ♡
 

Hey @soyeonx ,

Hoi @Gebruiker c,

Bedankt voor je antwoord!graag gedaan! 
Werkt een scheerapparaat fijner dan scheermesjes volgens jou?voor mij persoonlijk vind ik dat fijner dan een mesje, .aar dat is voor iedereen anders.  Ik doe altijd wel mijn scheer apparaat grondig schoonmaken. 

Helpt dit ook tegen snelle haar groei?bij mij helpt het redelijk, maar ik scheer schaamhaar vooral met scheerapparaat,  en ook elke dag. En ik heb er nooit problemen mee. Dus voor mijn snelle haargroei helpt het wel. ​​​​​​maar voor iedereen is het anders.

En moet je er speciaal een kopen voor de bikini lijn? ik ben trouwens een jongen,  sorry , vergeten te zeggen. Ik heb hier een site die misschien kan helpen. https://www.philips.nl/c-m-pe/ontharing/bikinilijn-ontharen  

Sorry voor al deze vragen, maar ik heb eigenlijk nooit geweten dat je ook scheerapparaten kan gebruiken om je schaamhaar weg te scheren. maakt niet uit! Het kan ja, als je maar hem goed onderhoud en schoonmaakt en een goede techniek . Komt het wel goed. 


Ik denk trouwens ook dat ik snelle haar groei heb. Binnen 2 dagen zijn alle haartjes al weer lang. Is dit normaal? voor mij is dat normaal,  maar voor de meeste niet, dat heeft te maken met die snelle haargroei ja. 

als ik aan vrienden vraag en aan vriendinnen(ik zit in een grote vrienden groep) dan is het bij iedereen anders maar bij de meeste is het zo dat ze na 5 a6 dagen pas moeten scheren.  En bij sommige is het zelfs 7 a9 dagen. Maar ja, ik kan er niks aan doen. Alleen goed bijhouden 😉😋

Ik vind het in iedere geval best wel vervelend...snap ik, daar heb ik ook wel is last van.

soyeonx ♡
 

Groetjes Gebruiker c 

@Gebruiker c,

super erg bedankt! Je hebt gewoon elke vraag beantwoord ha ha! Alles is nu heel duidelijk en je hebt mij erg geholpen.

soyeonx ♡

@soyeonx , 

Graag gedaan! 

Ik ben blij dat het duidelijk was😋. 

Veel succes ermee!

 

Groetjes Gebruiker c 

Reageer