Douchen sportschool

  • 23 January 2022
  • 1 reactie
  • 641 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Hallo ik ga nu een paar maanden al naar de gym en soms douche ik daar ook maar vaak alleen als de kleedkamer of douches leeg zijn. 

 

Wat mij opvalt is dat vooral oudere mannen alleen "durven" te douchen ik zie nooit echt jongens van mijn leeftijd die gaan altijd meteen naar huis, zijn jullie nou echt zo preuts?

 

Ik heb zelf niet zo behoefte om met oude opa's die ik niet ken onder de douche te staan eigenlijk, hoe zien of ervaring jullie dit? 


1 reactie

Ik denk dat dit gewoon een kwestie van onzekerheid en schaamte is. Jongeren, die dit niet al van jongs af aan gewend zijn van bijvoorbeeld een sportclub, voelen zich vaak niet comfortabel om helemaal naakt te zijn in het bijzijn van anderen. Jongeren zijn onzeker, schamen zich voor hun lichaam, vinden het ongemakkelijk en jongens zijn misschien bang om een erectie te krijgen, etc. Ik kan me goed voorstellen dat wat oudere personen dit stadium voorbij zijn en gewoon schijt hebben. Ook speelt dan een stukje ervaring en gewenning mee, ze draaien immers ook al wat langer mee dan wij. Ik vind het dus niet zo gek dat je vooral ouderen ziet in de douches. Ook snap ik het heel goed dat je daar dus liever niet bij gaat staan.

Ikzelf douche meestal wel bij de sportschool. Bij ons zit namelijk een kleine sauna in de kleedkamer waar ik altijd nog ff in duik (echt een aanrader trouwens, ook goed tegen spierpijn). Daarna ga ik daar dus wel ff douchen. Ik heb daar zelf geen problemen meer mee, ik ben het ook wel gewend van mijn voetbalteam.

Eigenlijk is het gewoon een kwestie van wennen . Dat gaat echt hartstikke snel. Het is eigenlijk heel gewoon, dus als je dat in je hoofd houdt, is het binnen de kortste keren de normaalste zaak van de wereld. De eerste keer zal het een beetje gek en onwennig zijn, de tweede keer waarschijnlijk ook nog wel. Daarna is het mwah, en na 4-5 keer is het alsof je nooit anders hebt gedaan.

Daarentegen is het natuurlijk geen verplichting hè. Het is ook helemaal prima als je lekker thuis doucht. Gewoon doen waar jij je het best bij voelt.

Reageer