Vraag

douchen

  • 19 February 2020
  • 5 reacties
  • 679 Bekeken

Badge
  • Weet de weg
  • 11 reacties

Hoi ik ben een jonge van bijna 14 jaar en weet nog steeds niet wat dat is ald je je Piemel wilt schoonmaken en dan zit er allemaal wit op mn voorhuid weet iemand wat dat is ?

Alvast bedankt voor de moeite 

 


5 reacties

Hi Mees,

 

ik heb het even voor je opgezocht:

 

alle jongens hebben het en het heet smegma, dus maak je niet druk. Wel moet je het goed schoonhouden.

 

- begin quote

 

Smegma

Smegma is talg (witte, vettige huidsmeer) en soms ook wat spermaresten die zich hebben opgehoopt onder de voorhuid bij de eikel.

Smegma ontstaat als een jongen zijn piemel niet goed schoonhoudt. Dit kan jeul, irritatie of een infectie veroorzaken. Jongens moeten daarom hun piemel goed wassen met water waarbij de voorhuid naar achteren wordt geschoven. 

 

Bron: https://sense.info/nl/seks-abc/s/smegma

 

- einde quote

 

en verder:

 

- begin quote

 

Voor een schone en gezonde penis moet je deze elke dag wassen. 

Zo was je je penis: 3 tips

  • Trek bij het wassen de voorhuid zo ver mogelijk terug, zodat je de eikel en het randje eronder goed kunt schoonmaken.
  • Maak het schoon, gewoon met je hand. Je hoeft niet te schrobben.
  • Gebruik geen zeep. Zeep kan de natuurlijke balans van de huid verstoren. Hierdoor kunnen klachten ontstaan, zoals groei van bacteriën. Dit kan een onaangename geur veroorzaken.

Waarom wassen?

Door te wassen voorkom je dat er zich smegma onder je voorhuid ophoopt. Smegma is wit, kleverig spul dat kan stinken, irriteren en ontstekingen veroorzaken. Ook als je besneden bent, is het belangrijk om je penis goed schoon te maken. 

 

Bron: https://sense.info/nl/ontdek-je-lichaam/jongenslichaam/jezelf-verzorgen/je-penis-verzorgen

 

- einde quote

 

Ik hoop dat jouw vraag hiermee beantwoord is.

 

Kijk gerust nog eens even rond op de site van sense, die staat boordevol met betrouwbare info voor pubers. ‘Alles’ wat je altijd al had willen weten:

https://sense.info/nl/

 

Heb je nog vragen, stel ze gerust hier op het forum.

 

Groetjes,

M&M's

Reputatie 5
Badge +5

Mees zegt dat er “wit OP zijn voorhuid” zit, smegma zit volgens mij alleen onder je voorhuid op en achter je voorhuid. Maar kan het mis hebben

@Annoniem0

Mees zegt dat er “wit OP zijn voorhuid” zit, smegma zit volgens mij alleen onder je voorhuid op en achter je voorhuid. Maar kan het mis hebben

ik snap jouw punt.

@Mees mag het zeggen, waar het precies zit.

Ik gok erop dat het ‘op’ de binnenkant van zijn voorhuid zit. Dus, als hij zijn voorhuid naar beneden doet, dat ie het dan ziet. Als zijn voorhuid ‘omhoog’ is, zit het eronder.

Btw wat zou het zijn als het ‘echt’ alleen aan de buitenkant zou zitten? Heb jij een idee?

 

Binnenkort weten we misschien meer, als Mees meer info geeft.

 

Groetjes,

M&M's

 

Badge

heel erg bedankt voor de reacties 

 

het zit inderdaad onder mn voorhuid

Reputatie 5
Badge +5

Dat is smegma bij douchen je voorhuid naar achteren schuiven (als je dat kan) en met je hand zonder zeep schoonmaken. Elke dag

Reageer