Vraag

douchen


  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyhey, ik hoor vaak van mensen dat zij veel vaker douchen dan ik..... Ik zou graag van jullie horen hoe vaak jullie douchen.
Ik douche meestal 1 keer per week... en jullie??
xx me

17 reacties

Hee,
Dat hoor ik ook vaak en moet ik zeggen, ik word/werd hier heel onzeker over.
Ik douche meestal 2x per week, omdat mijn haar anders heel vettig wordt ?
Te vaak douchen is volgensmij ook niet gezond, dus gewoon zo houden dan maar?

Liefs,
Thanksss voor je reactie : )
xx me
Hoi!

Ik douche meestal 2 keer per week. Het aantal douchen hangt echt af van je eigen lichaam. Sommige mensen voelen zich fijn door elke dag te douchen, maar als je je fijn voelt door 1 keer per week te douchen, is dat perfect. :)
Als je niet stinkt ofzo, maakt het niet uit. Mensen die elke dag met zeep douchen, hebben waarschijnlijk geen gezonde huid.
Het ideale volgens mij is 1 of 2 keer per week douchen met zeep en shampoo en eventueel de dagen ertussen wassen met alleen water. Dat met water moet alleen als je het zelf nodig vindt.
Ik ben blij te horen dat er mensen zijn die ook niet elke dag douchen. 🙂

Groetjes
x
Heyhey, ook jij, bedankt voor je reactie. Ik voel me er nu een stuk prettiger over♡
xx me
Ik PROBEER 3/4x per week te douchen......
PROBEER:P
Meestal 2x per week
Maar maak je vooral geen zorgen hoor want.....
Als je niet stinkt dan is er ook geen probleem
En als je 1x oer week doucht maar niet stinkt dan is dat precies hetzelfde als 6x per week douchen en ook niet stinken.......als dit nog iets van 'sense' maakt;)
Doe gewoon wat je zelf allemaal fijn vindt en aangezien ieder anders is is het helemaal niet raar ofzo
Ik heb echt een hekel aan douchen. Van mijn ouders MOET ik douchen na sport (=2x in de week). En som is mijn haar ergens in de week weer heel erg vet en dan ga ik ook douchen. Dus meestal 2x in de week, soms 3x. Als er sport wegvalt 1x :D

Gr. Pin
Ik douche elke dag , maar ik begrijp wel waarom mensen (met lang haar) minder vaak douchen.
Of het slecht is voor je om zo vaak te douchen? Ik denk van niet.
Naast het feit dat ik er geen last van heb zal ik de andere redenen ook even opnoemen:
Als de zeep/shampoo een goede pH waarde heeft (zo rond 5,5) dan tast het je huidflora en haren niet aan, daarnaast haal je met douchen ook vuil en vet van je huid af wat absoluut geen negatief ding is.
Het is gwn heel vies om maar 1 keer in de week te douchen ik douche iedere dag iedere ochtend ik snap miss nog wel als je het om de dag doet maar een keer in de week dan ga je echt heel erg stinken ook al ruik jij het niet veel andere mensen ruiken het wel en dat is heel vies
Het maakt helemaal niets uit, maar om even terug te komen op menspersoon: dat vet waar jij het over hebt is juist van immens belang voor je huid! Vaker dan 3/4 keer in de week douchen is bewezen slecht voor de huid, maar doe gewoon wat je wilt!
Inderdaad... iedereen moet gewoon doen wat 'ie zelf prettig vindt:) Zelf douche ik iedere dag, omdat ik daarmee ook alles van die dag "van me afspoel"; ik kan niet slapen als ik niet douche. Maar ik gebruik bijna nooit zeep, inderdaad omdat vet juist goed voor je huid is. Ik geloof niet dat het slecht is om vaker dan 3/4 keer per week te douchen, zolang je maar niet te vaak zeep gebruikt... Water kan je lichaam volgens mij nooit schaden;)
Ik douche standaard om de dag. Zolang iemand er niet onverzorgd uit gaat zien vind ik het helemaal niet erg als iemand 1 of 2 keer per week doucht, maar mijn haar wordt heel snel vettig en gaat er daardoor ook snel overzorgd uitzien. Dus vandaar ^^
Vanwege mijn lange haar douche ik om de twee dagen, anders wordt het vet. Daarnaast heb ik een hekel aan douchen dus doe ik het niet wanneer het niet nodig is. Mijn gezicht was ik wel elke dag en mijn handen een paar miljoen keer op een dag.

-onnodige quote verwijderd-

Ik doe het 3 keer per week.

Lekker aftrekken onder de douche enzo.

 

Badge

Heeyy, het ligt eraan hoe oud je bent. Als je al richting de 12 bent zou ik zeker om de 2 dagen een douche nemen. Want je gaat dan vaker zweten en stinkt sneller naar zweet. Zelf douche ik om de 2 dagen soms 3. Maar zeker anders om de 3!!

Heeyy,

Ik douche 3x per week. Ik heb heel lang haar en anders word t echt vet ;-)

Je moet doen waar je je prettig bij voelt, als jij 1x per week wilt douchen dan doe je dat!

xx

Reputatie 7
Badge +19

Heey

Ik douche elke dag. Ik hou echt van douchen. Het liefst ga ik zelfs 2x per dag onder de douche maar dat mag niet van mijn moeder en het is slecht voor je. Maar ik was niet elke dag mijn haar, dat doe ik 3x in de week.

Als jij 1x per week wilt douchen moet je dat doen. Maar het is wel belangrijk om fris te blijven vind ik. Je kan je bijvoorbeeld wel elke ochtend even kort wassen met een washandje, wel zo fris. En deo en een luchtje opdoen.

Reputatie 1
Badge +1

Ik ben jaloers lol

Ik zweet best wel veel en als ik 2 dagen achter elkaar niet zou douchen zou ik naar een dierentuin ruiken.

Ik douche elke dag met zeep, maar ik was mijn haar maar 1 keer in 2 of soms zelfs 3 weken. (Ik heb een speciale haartype) en als ik braids in heb was ik mijn haar 4-5 maanden niet. I know klinkt smerig maar ik beloof je dat het niet zo goor is als het klinkt.

Reageer