dood oma verwerken

  • 21 May 2021
  • 3 reacties
  • 99 Bekeken

Badge

Hallo

Ik heb helaas niet zo heel erg leuk nieuws te vertellen mijn oma is overleden. Vorig jaar stootte ze haar been de wond was raar toen bleek ze kanker te hebben.

Veel heeft ze doorstaan want de kanker in haar stamcellen kon genezen. Ze heeft op de ic gelegen door de gemo's. 

Begin april zijden de dokters dat ze was genezen.

Het ging goed haar haar begon weer te groeien ze kon weer eten zonder buisjes ze kon weer veel wandelen en bewegen met rotator die ze steeds minder nodig had en ze werd gezonder.

Maar toen werd ze vergeetachtig eerst was het normaal het leek een tijdelijke bijwerking van de medicijnen die ze nog had, en daarbij wist ze de meeste dingen weer toen ze het zei.

Maar het werd erger ze moest naar het ziekenhuis. 

Ze bleek last te hebben van terugkerende agressieve kanker. De nieuwe zat in haar hersenen. Met de zelfde noodgang waarmee ze eerder sterker, fitter en gezonder was geworden ging het nu achter uit.

De ziekte was niet te behandelen.

Ze werd terug gebracht naar huis en viel daar in slaap te vallen steeds minder kon ze allen nog slapen. Alles was zo snel gegaan dat ze niks heeft beseft. Door de medicatie had ze geen pijn en toen op 5 mei kon ze bijna niks meer mijn vader, oom en oudtante gingen zo snel mogelijk heen maar alleen mijn vader was op tijd om om tien voor drie naast haar te zitten toen haar laatste hartslag sloeg en haar ademhaling stopte.

 

Nog steeds kunnen we ons niet voorstellen dat we haar nooit meer kunnen zien.

En waar ze nu ook is moge er altijd vrede zijn.

 


3 reacties

Heyy Ziejemeboeien.

 

Ik wil je als eerst condoleren met het verlies van je oma. Dit is zo te lezen niet niks geweest voor jullie, maar je oma heeft nu rust en het gaat vast goed met haar waar ze nu ook maar is.

 

Het beste tegen het verwerken van de dood van je oma is praten. Als je verdrietig bent of er doorheen zit kan je altijd met je ouders, vrienden, familieleden of je mentor praten. Dat helpt om het te verwerken. En neem de tijd en rust om dit te verwerken. Je mag natuurlijk ook altijd op het forum om steun en advies vragen wij zijn er ook allemaal voor jou! Je zou ook altijd met de kindertelefoon kunnen chatten en bellen als je je verhaal/gedachtes daar kwijt wil.


Het kan ook helpen om wat afleiding te zoeken door iets leuks te gaan doen. Je kan bijvoorbeeld een rondje lopen door de natuur, een spelletje spelen met je ouders of een vriend of even afspreken met je vrienden.

 

Sterkte❤️

Groetjes van mij.

Badge

Hey, 

Gecondoleerd met je oma. ❤️ Ik weet dat het erg lastig kan zijn om iemand te moeten missen waarvan je veel houd. 
 

Mijn opa is in de zomer van 2017 overleden, ook aan kanker. Dit is allemaal super snel gegaan. In twee maanden heb ik echt een hele beroerde tijd meegemaakt. Op dat moment kon ik het nog niet allemaal bevatten en dus was het lastiger voor mij om mijn emoties te delen. Het hoopte zich allemaal op en daardoor heb ik nog steeds wel mentale problemen. Dus mijn tip is echt om er over te praten!! Het maakt niet uit met wie, als je er maar over praat. Praten over hoe je je voelt en hoe je er over nadenkt. En ik weet zeker dat je oma op een prachtige plek is en dat ze met bewondering naar je lacht van boven ;) ❤️  Nogmaals gecondoleerd.

Reputatie 2
Badge +1

Hee!!

 

Gecondoleerd met je oma❤️✝️. 

Ik snap waar je op dit moment doorheen gaat, want ik heb dit zelf ook meegemaakt.

 

Mijn opa is in 2018 overleden door zelfdoding, en mijn oma heeft al 2 x kanker gehad, dus ik begrijp je, maak je daar maar geen zorgen over!

 

Wat bij mij veel hielp om de dood van mijn opa te verwerken, was om te praten met een persoon die je vertrouwt, in dit geval mijn moeder.

Wat ook hielp bij mij was om briefjes naar mijn opa te schrijven, en die in mijn dagboek te plakken.

En ik zong ook vaak een liedje: Je hoeft niet bang te zijn. Dit is een christelijk liedje, want zelf ben ik christelijk.

 

En als je wilt kan je denken dat je oma nu in de hemel is en geen pijn meer heeft. Misschien (als je erin gelooft) kan je denken: mijn oma heeft gejuicht toen ze in de hemel kwam, omdat ze nu bij God is en ze heeft geen pijn meer.

 

Ik hoop dat dit heeft geholpen!!

Oh ja, en als je moet huilen, huil dan maar, ook in het openbaar, gewoon denken f*ck it. Dat lucht op, en zo weet je oma ook dat je heel veel om haar geeft.

 

Liefs,

Knus1234

Reageer