Vraag

Dokter

  • 22 September 2020
  • 2 reacties
  • 134 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,
Ik ben 16 en ik heb last van mentale problemen. ik wil naar een dokter maar ik wil niet dat iemand weet (ook mijn ouders dus niet) dat ik die problemen heb. Ik heb geen idee wat ik moet doen. Ik voel me aardig opgesloten.


2 reacties

Afspraken met een psycholoog kan je vaak zelf maken en inplannen, het geheim houden voor je ouders is en zal altijd niet handig zijn, en ook niet mogelijk. Ze komen er altijd achter. Dan is het beter dat ze je kunnen helpen dan dat je sneaky moet zijn

Reputatie 7
Badge +6

Hoi IGotYou,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt in ieder geval naar je huisarts gaan. Een huisarts heeft beroepsgeheim, dat geldt voor 16 jaar en ouder. De dokter zal dus niet aan anderen vertellen wat jij daar bespreekt. Je kunt zelf een afspraak maken. Dit zal ook niet terug te vinden zijn in facturen of overzichten van de ziektekostenverzekering.

Je bent natuurlijk ook van harte welkom bij De Kindertelefoon. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten , als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Sterkte. Groetjes, Mariska

De Kindertelefoon

Reageer