Vraag

dik?

  • 29 May 2020
  • 3 reacties
  • 111 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4

hey,

tijdens quarantaine heb ik veel gegeten enz en weinig gesport en nu vind ik me heel dik (was al dik ) en ik sprak met mijn vrienden af, we praatte over dat veel gegeten hadden in quarantaine enz en toen zei mijn vriend zovan ja ik zie het! ik weet dus niet of hij het voor de grap bedoelde of het meende. een andere keer sprak ik met andere vrienden af en zei zeiden zovan hee als je vanaf de zijkant naar ….(mijn naam) kijkt dan zij je haar buikje! ze zeiden nog dat iedereen dit heeft mr bij hun zie je het niet, ik heb thuis nog in de spiegel gekeken en ik zag het ook… ik heb in deze quarantaine ook nog geprobeerd om aftevallen mr het is niet gelukt. 

ik weet niet wat ik moet doen, ik heb te weinig zin om te sporten door mijn depressie en ik eet te veel door mijn depressie. hoe kan ik afvallen?!

 


3 reacties

Hoi

 

Doordat je niet goed in je vel zit en je ook nog eens in deze quarantaine bevindt, ben je bijgekomen. Wel, daar ben je lang niet alleen in. Een hoop personen zullen wat meer gegeten hebben, en wat minder bewogen. 

 

Je hebt een depressie. Dat maakt het er niet makkelijker op. Denk je een vriend(in) of familielid in vertrouwen te kunnen nemen over wat er in je omgaat, zodat jullie samen wat op je gezondheid kunnen letten? Jullie zouden samen kunnen sporten in de buitenlucht, en gezonde maaltijden kunnen bereiden. 

 

Als je vermoedt er met enkel een vriend(in) of familielid niet uit te raken, kan je langs gaan bij de huisarts. Die kan bepalen wat voor jouw lichaam goed zou zijn. Daarnaast zou het allesbehalve kwaad kunnen om hulp te krijgen voor je depressie, als je die hulp nog niet hebt. 

 

Gr. Kenshin

Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is als je zoiets van vrienden hoort. Of het nou een grapje was, of niet kan je je er wel onzeker door gaan voelen. Je depressie maakt het niet makkelijker. Misschien kan je het er over hebben met je ouders, oudere broer of zus, een familielid of iemand anders die je vertrouwd. Hij of zij kan je hopelijk verder helpen.

hallo,

ga eens elke dag een rondje lopen, h eb je toch wat beweging

Reageer