Skip to main content
Vraag

Diabetes

• March 2, 2026
  • 4 reacties
  • 65 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb diabetes en heb een pompje voor insuline op mijn buik als ik ga zwemmen dan ziet iedereen dit en kijken mensen mij aan ze vragen soms wat het is weet iemand wat ik dan het beste kan zeggen heb geen zin om hele uitleg cursus te starten met randum persoon heeft iemand hier ervaring mee

4 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • March 12, 2026

Heyyy,

Tip zeg gewoon dat t voor diabetes is en als ze meer willen weten dat ze t maar moeten opzoeken op google ofzo. En own t gewoon.

Groetjes van mijjjj

koeski
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • March 12, 2026

Ik heb ook een insulinepomp en als ik ga zwemmen hou ik het gewoon aan. (Je moet wel een waterdichte hebben he!) mensen kijken dan soms wel eens maar ik heb nooit veel opmerkingen gekregen van “wat is dat”, ik denk dat de meeste het wel meteen weten wat het zou kunnen zijn. Kinderen ja die vragen soms wel eens iets dan zeg ik gewoon dat het een machientje is dat dient voor mensen met diabetes.

Je hoeft ook geen hele uitleg te doen, zeg gewoon bijvoorbeeld dat het ding vanzelf kleine beetjes insuline inspuit en dat het handiger is dan steeds te hoeven meten en spuiten. 

Ik ga niet zover dat ik de pomp zou loskoppelen gewoon om dan niet op te vallen ofzo. 

Het is gewoon iets van jezelf en je moet je er nie over schamen.  

Blondiegirl
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • March 12, 2026

hoi ​@AnnoD !! mijn moeder heeft diabetes! dus kan goed met je praten (aangezien ik al 14 jaar met iem die t heeft leef😊) ik zou zeggen: schaam je er niet voor! er zijn zát mensen die dezelfde schaamte/probleem hebben als jij je bent niet alleen! echt niet! en als ze het vragen? zeg als je t durft gw wat t is! mss zijn ze gw nieuwschierig! wie weet!!

hoop dat dit helpt en heel veel sterkte/suc6 verder!!!!!💝💝

koeski
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • March 15, 2026

Kan je zeggen of je het nu wel makkelijker vindt om te gaan zwemmen? 

Er was een tijd geleden ook een topic over het wel of niet dragen of afdoen van de pomp tijdens seks: 

https://forum.kindertelefoon.nl/seksualiteit-32/diabetes-101306?postid=654358#post654358

daar kwam geen antwoord meer op maar ik wil het echt wel weten. Omdat dit niet iets is dat mijn diabetoloog of ouders me kunnen advizeren 

Soms is dit forum echt intressant maar op veel topics komen 1 of 2 antwoorden en thats it. 

(domme vragenlijsten daarentegen krijgen 100en antwoorden)