Skip to main content
Vraag

diabetes

• December 22, 2025
  • 6 reacties
  • 391 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hoi ik heb diabetes en ik heb een insulinepompje op mijn buik nou zijn ik en mijn vriendin al lang genoeg samen dat de tijd is gekomen nou wil mijn vriendin dat ik voor sex dat insulinepompje af doe maar ik vind dat niet fijn 

zijn er mensen met ervaring van diabetes en wilen delen wat handig is 

6 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • December 22, 2025

Hoi,

ikzelf heb hier geen ervaring mee.

is het mischien een idee om hier met je vriendin over tepraten? en dat je kunt zeggen ik vind het niet fijn omdat.... dus dat je een reden geeft waardoor je vriendin het snapt?

Forum|alt.badge.img
  • December 22, 2025

kijk even op de site,  DBL-diabetes.nl daar vind je informatie er over. . hoe of wat met een inculinepompje. veel geluk samen.

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • December 23, 2025

Hoi, ik vind eigenlijk dat ze dat niet van je kan verlangen. Leg haar uit dat het een medisch technische voorziening voor jou is die je gewoon nodig hebt. Als ze (en dat zal natuurlijk vast) van je houd dan maakt ze daar daarna geen enkel probleem van. Persoonlijk zou ik mijn vriendin juist proberen te weerhouden om het los te koppelen als ze dit had. Zou me niet fijn voelen als ze dat deed om mij. En ongeacht wat ze nodig heeft onvoorwaardelijk van haar houden natuurlijk. 

Groetjes liefs Tartan X

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • December 23, 2025

Zit dat niet in de weg, zo op je buik en kan dat niet even op je rug terwijl jullie seks hebben?  Geloof me: vooral in het begin duurt dat echt niet lang en misschien kun je het die korte tijd wel op je rug hebben.

Waarom wil ze eigenlijk dat je het af doet? 

koeski
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • December 23, 2025

Effe praktisch: het hangt ervan af of je een set hebt met een slangetje, of een patchpomp die één geheel is. Bij een slangpomp kan je het slangetje er wel gewoon afklikken en daarna weer insteken. Een patchpomp of infusieset is 1 geheel en uittrekken dat kost je een nieuwe set denk ik vooral omdat de naald er ook uitkomt. Doe dat nooit langer dan 30 minuten tot een uur wat dat is vragen voor problemen. 
Welke pomp heb jij?  
Maar jou vraag  : waarom wil ze dat je het eruit haalt bij seks? 
-ze is bang dat ze het er perongeluk aftrekt en niet kan concentreren op de seks
-ze denkt dat de pomp als je bv opelkaar ligt pijn kan doen aan jou of aan haar
-ze is er vies van (in dat geval moet ze maar wennen, want jij draagt dat ding je levenlang) 
Dus ik zou er met haar over praten.  Om te weten waarom
SUKSES!!

koeski
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • January 4, 2026

Kan je even updaten ik ben benieuwd ​@tdb265 hoe dat het gegaan is, heb je het afgedaan of niet, hoe was het (zou t graag weten omdat ik binnenkort wie weet ook dezelfste situatie tegenkom)