hoi, ik ben een kind van 13 jaar en ik heb het gevoel dat ik mischien een depressie heb. ik voel me de hele tijd leeg met een soort “pijn” in me hele lichaam. geen echte pijn maar mentale pijn ofzo. ik kom amper uit bed of heel erg moeilijk. ik heb geen plezier meer in dingen die ik altijd zo leuk vond. ik heb 9 jaar op dansen gezeten en nu vind ik het niet meer leuk, geen zin in de vakanties of afspreken met vrienden. ik word super snel geïrriteerd door mensen en word er heel erg snel boos van. ik heb ene rare eetlust want de ene dag eet ik heel veel en alles ongezond om alles maar weg te proppen en de andere dag eet ik een broodje en een appel. ik ben nu sinds 2 maanden bezig met zelf beschadiging en snij mezelf in mijn polsen en ik kan niet meer stoppen, ik doe dit zodat ik iets voel of de andere pijn weg gaat. ik wil niet perse dood ofs maar ja.
ik heb mijn ouders gezegd dat ik me de laatste tijd echt uitgeput voel en stress en shit. ze zeiden dat het kwam door de puberteit en omdat ik vakantie nodig heb. ik denk dat er wel wat meer aan de hand is.…
wat denken jullie dat ik moet doen???