Vraag

depressie? wat moet ik doen?

  • 1 August 2021
  • 7 reacties
  • 65 Bekeken

Badge

hoi, ik ben een kind van 13 jaar en ik heb het gevoel dat ik mischien een depressie heb. ik voel me de hele tijd leeg met een soort “pijn” in me hele lichaam. geen echte pijn maar mentale pijn ofzo. ik kom amper uit bed of heel erg moeilijk. ik heb geen plezier meer in dingen die ik altijd zo leuk vond. ik heb 9 jaar op dansen gezeten en nu vind ik het niet meer leuk, geen zin in de vakanties of afspreken met vrienden. ik word super snel geïrriteerd door mensen en word er heel erg snel boos van. ik heb ene rare eetlust want de ene dag eet ik heel veel en alles ongezond om alles maar weg te proppen en de andere dag eet ik een broodje en een appel. ik ben nu sinds 2 maanden bezig met zelf beschadiging en snij mezelf in mijn polsen en ik kan niet meer stoppen, ik doe dit zodat ik iets voel of de andere pijn weg gaat. ik wil niet perse dood ofs maar ja. 

ik heb mijn ouders gezegd dat ik me de laatste tijd echt uitgeput voel en stress en shit. ze zeiden dat het kwam door de puberteit en omdat ik vakantie nodig heb. ik denk dat er wel wat meer aan de hand is.…

wat denken jullie dat ik moet doen???


7 reacties

Hey daar!

Wat goed dat je je verhaal deelt, dat is al een hele belangrijke stap! Ik lees in je post dat je aan zelfbeschadiging doet, dat is best heftig! Heb je het er al eens met iemand anders over gehad?

Het is belangrijk dat je hierover praat met een volwassen iemand in jouw omgeving, zo kun je samen zoeken naar de best hulp voor jou! Dit kunnen jouw ouders zijn, een ouder van een van je vrienden/vriendinnen, of een ander volwassen persoon die jij vertrouwt.

Persoonlijk raad ik je aan om hiermee naar de huisarts te gaan, zij kunnen jou doorverwijzen naar therapie waar ze jou de beste hulp kunnen geven.

 

Hou je sterk! Ik ben supertrots op je 💪

Groetjes!

Badge

-onnodige quote verwijderd-

dankjewel ik zou zeker kijken of ik hiermee naar de huisarts kan 🙂 <3

 

Supergoed van je! Slaap lekker en je kan het! 😄 <3

Reputatie 1
Badge

Een vraagje aan jou astraphobia wil je iets voor mij doen? Of je nou ja of nee zegt die het gewoon

Oké je moet je zelf deze hele week ff heel erg verwennen kom ff uit je bed eet je favo snack kijk een leuke film doe iets leuks ga naar de winkel koop ff iets lekkers eten/drinken voel je je na een week nog steeds hetzelfde dan moet je misschien naar de huisarts maar verwen jezelf eerst maar heel goed.

Ps douche helpt ook tegen de pijn dan boel je je wat schoner en zuiverder

Ben trots op je oké bye 

Badge

-Onnodige quote door De Kindertelefoon verwijderd-

heel erg bedankt :))) helaas is het lastig voor mij om te douchen :(

Reputatie 1
Badge

Of houd jezelf schoon oké 

 

Reputatie 1
Badge

Laat het weten als het weer wat beter gaat

Reageer