Depressie discussie

  • 14 August 2023
  • 12 reacties
  • 139 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Hoi ik ben weer terug na een tijdje of je 't nou leuk vindt of niet, maar ik ben ervan overtuigd dat depressie nep is en dat doktoren en psychiaters je laten geloven dat het echt is en dat je er niks aan kan doen dus dan schrijven ze je maar onnodige pillen voor waarvan ook bewezen is dat die pillen oftewel antidepressiva veel mensen niet eens helpt die zogenaamd depressief zijn, en antidepressiva kan ook erg moeilijk zijn om er mee te stoppen en als je het probeert dan krijg je ernstige ontwenningsverschijnselen dus het is nog schadelijk ook maar ze schrijven het toch voor omdat big pharma geld wilt hebben, voor de mensen die depressief zijn geweest vertel aan mij maar wat het is, defineer het maar voor mij en vertel ook je ervaring met die pillen want ik weet zeker dat depressie propaganda is. Het gaat om geld.


12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Ruben. Welkom terug.  Wat zijn je bronnen voor die overtuiging? (En dan bedoel ik echte bronnen. Peer-reviewed studies en zo. Andrew Tate telt niet) 

Mijn ervaringen delen met jouw lijkt me, met alle respect, niet echt zinvol. Je bent toch niet van plan je mening aan te passen. Ik snap wederom ook niet echt wat je met dit topic wilt bereiken. 

Reputatie 7
Badge +12

@Ruben09 Ik ga denk ik niet te diep in op deze discussie, maar wat ik wel wil zeggen is dat ik vind dat je mensen misschien tekort kan doen/kan kwetsen door deze mening op deze manier uitgesproken te hebben. Want het woord depressie is er in mijn beleving niet om het willekeurige mensen toe te bedelen, maar om uit te drukken hoe je je voelt, en doktoren en psychiaters zijn er dan ook om je te helpen.

Als jij die pillen niet wilt slikken, dan hoeft dat niet, niemand die je daartoe dwingt, wel zullen mensen je misschien proberen over te halen, maar dat is om jóú te helpen. En in de zorg verdienen ze echt niet zoveel geld hoor, het is hard werken, want voor je het weet maak je een keer een foutje en is alle aandacht op jou gericht, mensen werken dag en nacht om ons in leven te houden, terwijl wij maar klagen over te weinig plekken op de IC.

Dit is mijn mening, en ook wat ik in mijn beleving om me heen zie (ik heb op een zorg instelling gewoond) en jij hebt natuurlijk ook jouw mening, en dat respecteer ik ook al ben ik het er niet mee eens, of vind ik het niet helemaal aardig overkomen.

-OnlyMe

Reputatie 3
Badge +3

Hoi Ruben. Welkom terug.  Wat zijn je bronnen voor die overtuiging? (En dan bedoel ik echte bronnen. Peer-reviewed studies en zo. Andrew Tate telt niet) 

Mijn ervaringen delen met jouw lijkt me, met alle respect, niet echt zinvol. Je bent toch niet van plan je mening aan te passen. Ik snap wederom ook niet echt wat je met dit topic wilt bereiken. 

Een discussie wil ik ermee bereiken, en heb je gehoord over de big pharma? En dat antidepressiva vaak niet blijkt te werken bij mensen, kijk dit,

https://youtube.com/watch?v=ottFoYRlLBM&feature=share8

https://www.sciencedaily.com/releases/2009/10/091023163346.htm

Een youtube filmpje en een artikel over dat antidepressiva vaak onvoldoende helpt bij mensen, ik wil wel heel graag m'n mening aanpassen maar dan moet je me daarvoor wel overtuigen, dus wat is het? Defineer depressie dus daarmee bedoel ik wat heb je tekort in je brein bijvoorbeeld, wat voel je tijdens een depressie? En helpt antidepressiva wel of niet?

Reputatie 3
Badge +3

@Ruben09Ik ga denk ik niet te diep in op deze discussie, maar wat ik wel wil zeggen is dat ik vind dat je mensen misschien tekort kan doen/kan kwetsen door deze mening op deze manier uitgesproken te hebben. Want het woord depressie is er in mijn beleving niet om het willekeurige mensen toe te bedelen, maar om uit te drukken hoe je je voelt, en doktoren en psychiaters zijn er dan ook om je te helpen.

Als jij die pillen niet wilt slikken, dan hoeft dat niet, niemand die je daartoe dwingt, wel zullen mensen je misschien proberen over te halen, maar dat is om jóú te helpen. En in de zorg verdienen ze echt niet zoveel geld hoor, het is hard werken, want voor je het weet maak je een keer een foutje en is alle aandacht op jou gericht, mensen werken dag en nacht om ons in leven te houden, terwijl wij maar klagen over te weinig plekken op de IC.

Dit is mijn mening, en ook wat ik in mijn beleving om me heen zie (ik heb op een zorg instelling gewoond) en jij hebt natuurlijk ook jouw mening, en dat respecteer ik ook al ben ik het er niet mee eens, of vind ik het niet helemaal aardig overkomen.

-OnlyMe

Sorry dat ik dan zo overkwam dat was niet mijn bedoeling, maar ik heb die pillen sws niet nodig want heb zelf nooit temaken gehad met mentale problemen of wat dan ook, ik heb alleen ooit prednison pillen tegen astma gekregen maar dat heeft natuurlijk niks hiermee temaken lol, maar veel mensen vooral in amerika krijgen vaak onnodige medicatie dankzij big pharma, hier is dat wel minder gelukkig. Maar ik wil gewoon echt weten wat depressie is, want niemand lijkt het echt goed te kunnen vertellen aan me, eerst werd gedacht dat het een chemical Imbalance is maar er is bewijs dat dat niet blijkt te kloppen.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo,

 

We zien dat er een discussie loopt over depressie, medicatie en ‘big pharma'. Bij De Kindertelefoon willen we ruimte kunnen bieden aan deze vraag. 

We wijzen er wel op dat depressie, medicatie en gezondheid belangrijke thema's zijn is waar je zorgvuldig mee om moet gaan. Lees informatie dus goed en raadpleeg bij twijfel altijd een professional zoals een huisarts. 

 

Groet,

Luuk

Reputatie 7
Badge +17

https://www.health.harvard.edu/mind-and-mood/what-causes-depression

https://www.sciencenews.org/article/chemical-imbalance-explain-depression

https://www.mind.org.uk/information-support/types-of-mental-health-problems/depression/causes/

In het kort, er is niet echt 1 oorzaak aan te wijzen.

 

Reputatie 7
Badge +17

Was deze video vergeten toe te voegen aan m’n vorige post.

Provocerende stellingen zijn wel jouw ding zie ik.

Als je tenminste 3 weken somber bent is er sprake van een depressie. Een depressie is niet nep. Het is een echt bestaande mentale ziekte. Achter antidepressiva zit geen big pharma nonsens. Dat is complotgedoe.

 

Reputatie 3
Badge +3

The hard truth is that despite decades of sophisticated research, we still don’t understand what depression is. There are no clear descriptions of it, and no obvious signs of it in the brain or blood.

Physical health problems

Poor physical health can increase your risk of experiencing depression. Many health problems can be difficult to manage, and this could affect your mood. These may include:

 

Chronic, or long-term, physical health problems

Physical health problems that cause ongoing pain or discomfort

Life-threatening illnesses

Physical health problems that significantly change your lifestyle

There are also some physical health problems that can cause depression:

 

Conditions affecting the brain and nervous system

Hormonal problems, especially thyroid and parathyroid problems

Changes in hormones relating to the menstrual cycle or the menopause

Sleep problems

Childhood experiences

Research shows that going through difficult experiences in your childhood can make you more vulnerable to experiencing depression later in life. These could include experiences like:

 

Physical, sexual or emotional abuse

Neglect

The loss of someone close to you

Traumatic events

An unsettled family situation

Dit zijn dus de mogelijke oorzaken van depressie, terwijl dat ene artikel zegt dat we eigenlijk helemaal niet weten wat depressie is, het lijkt me echt onzin dan, want die oorzaken zijn dus gepest worden als kind gezondheidsproblemen maar dan kun je ook je gezondheidsproblemen oplossen I.P.V. Antidepressiva nemen, en depressie na gepest worden als oorzaak klinkt eigenlijk als extreme verdriet na pesten want ze zetten erbij dat we eigenlijk helemaal njet weten wat depressie is, wat is jouw ervaring dan met depressie en antidepressiva tim? Antidepressiva doen vaak meer kwaad dan goed, ooit gehoord over PSSD?

https://youtube.com/shorts/gSSn41mypXE?feature=share8

De bovenstaande link is van een video van een dame die haar seksualiteit heeft verloren en geen emotie meer kan voelen door schade aangericht door SSRI's oftewel antidepressiva, niemand weet hoevaak PSSD voorkomt het kan zeldzaam zijn maar we weten het niet en ik denk eat als depressie een echt iets is dat het behandeld moet worden met veel veiligere dingen dan antidepressiva.

Oh ja en hier een gast die ook na antidepressiva voor zijn dwangstoornis PSSD kreeg

https://youtube.com/watch?v=kstt4tM4p04&feature=share8

 

Reputatie 3
Badge +3

Provocerende stellingen zijn wel jouw ding zie ik.

Als je tenminste 3 weken somber bent is er sprake van een depressie. Een depressie is niet nep. Het is een echt bestaande mentale ziekte. Achter antidepressiva zit geen big pharma nonsens. Dat is complotgedoe.

 

Is geen complotgedoe en *Nonesense, leer over PSSD, mensen die hun seksualiteit zijn kwijtgeraakt en niet meer echt emoties kunnen voelen na antidepressiva.

https://youtube.com/watch?v=kstt4tM4p04&feature=share8

De bovenstaande link is van een man die ook een antidepressivum nam voor zijn OCD en ook hij kreeg PSSD nadat hij het nam, ff een disclaimer, niet iedereen die antidepressiva neemt krijgt PSSD dus als je het neemt moet je er niet al te bang voor zijn maar we weten neit hoe vaak het voorkomt van het is understudied en underreported.

https://youtube.com/shorts/B982FWIlWgI?feature=share8

De bovenstaande link is een video van een psychiater die voor antidepressiva waarschuwt en dat het te vaak wordt voorgeschreven en de gevaarlijke bijwerkingen ervan.

https://youtube.com/watch?v=ayE0y7XfCpo&feature=share8

De bovenstaande link is een video die de gevaren verteld over Big Pharma.

Reputatie 7
Badge +5

Ts, ik ben het totaal NIET met je eens binnen m’n familie is er iemand die aan zware depressie leid. En heeft PTSS. Hij heeft ons eens iets laten horen op spotify waar wij hem 1 op 1 mee kunnen vergelijken. Hij slikt ook de nodige pillen zoals antidepressiva en slaappillen. Hij geeft alleen aan dat het een traject is dat lang gaat duren

Reputatie 3
Badge +3

Ts, ik ben het totaal NIET met je eens binnen m’n familie is er iemand die aan zware depressie leid. En heeft PTSS. Hij heeft ons eens iets laten horen op spotify waar wij hem 1 op 1 mee kunnen vergelijken. Hij slikt ook de nodige pillen zoals antidepressiva en slaappillen. Hij geeft alleen aan dat het een traject is dat lang gaat duren

Weet je wat het is, veel doktoren waatschuwen mensen niet van echte risico's van antidepressiva, en er zijn zoveel veiligere alternatieven maar nee hoor Big Pharma wilt juist dat je aan die dure pillen komt en blijft, sommige mensen die antidepressiva nemen kunnen niet eens ermee stoppen als ze dat willen want dan kunnen ze de meest ernstige ontwenningsverschijnselen krijgen, zelfs als ze heel langzaam afbouwen, lees ook over PSSD post SSRI Sexual Dysfunction, mensen die antidepressiva nemen en ermee gaan stoppen kunnen PSSD ontwikkelen waardoor ze eigenlijk chemisch gecastreerd zijn en daarna geen emotie meer kunnen voelen, je kunt ook meerdere nederlandse artikelen vinden over dat je libido soms blijvend gesloopt kan worden dankzij antidepressiva, niemand weet hoe vaak PSSD voorkomt, het is wel zo dat seksuele bijwerkingen vaak voorkomen van antidepressiva maar die gaan ook weer weg nadat je stopt met antidepressiva, maar PSSD is echt dat je heel lang of nooit meer emoties kunt voelen of seksuele sensaties kunnen hebben, oh ja, en antidepressiva bij jongeren onder de 18 jaar kan de kans op zelfmoord verhogen, dat staat ook officiëel als bijwerking in de bijsluiter, antidepressiva geneest je depressie helemaal niet, ze onderdrukken je emoties eerder, uit 1 onderzoek toonde ze aan dat van de mensen die antidepressiva gebruiken dat 0.46% van die mensen daarna PSSD kunnen krijgen wat betekent dat het best zeldzaam is maar het is nog steeds understudied en ook underreported dus we weten nog steeds niet hoe vaak hey voorkomt,

Hier wat bronnen,

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37085865/

De bovenstaande link is van een studie die aantoont dat van de mensen die antidepressiva slikken 0.46% PSSD krijgt

https://youtube.com/shorts/ehVVL7LZngE?feature=share8

De bovenstaande link is een video van een meid die PSSD kreeg nadat ze lexapro wat een soort antidepressiva is heeft geslikt.

En zo zijn er verhalen van meer mensen die hun seksualiteit hebben verloren en hun emoties niet of nauwelijks meer kunnen voelen nadat ze die medicijnen hebben geslikt, en nee, niet iedereen krijgt PSSD nadat ze antidepressiva slikken dus als jij dit nu leest en je neemt die antidepressiva wordt er dus niet al te bang van want niet iedereen krijgt het, seksuele bijwerkingen van antidepressiva komen wel meer dan 90% voor bij alle gebruikers van antidepressiva, maar die gaan weer weg nadat ze stoppen met antidepressiva en dat is ook daarom dus niet hetzelfde als PSSD.

Reageer