Skip to main content

Hii<3

Ik ben Shingo en ik zit nog te twijvelen aan wat ik ben. Ik ben geboren als meisje en ik ben 14 jaar oud. Kun je op deze leeftijd al weten wat je bent?

Als ik terug kijk heb ik vroeger wel een aantal best wel gay dingen gedaan met een vroegere vriendin van mij, en ik had een crush op een meisje dat ik een aantal keer per week zag op school, maar verder niet.Ā 

het lijkt mij zo leuk om later een keer naar een gaybar te gaan. Voor gaymannen zegmaar. Is dat raar omdat ik een meisje ben?

Ik weet wel dat ik wil veranderen. Ik wil mijn kleding style veranderen en ik wil van mijn borsten af komen. Maar ik ben bang dat mijn gezin me dan heel erg gaat beoordelen op alles. Zij zijn allemaal heel erg gewoon zegmaar.

Tips?

Shingo ^^Ā 

Hii,

Je zou nonchalant een gespreksonderwerp met je ouders kunnen beginnen en dan kijken naar hun reactie. Het is niet raar dat je hier op deze leeftijd mee bezig bent, maar je kan vaak ook nog geen dingen zeker weten. Ook is het niet raar dat je benieuwd bent naar een gay bar! Je zou er evt ook met close vrienden over kunnen praten.

^^ Hannah


Zoals Hannah inderdaad zegt is het niet raar om op deze leeftijd hier over na te denken, heel veel mensen beginnen rond deze leeftijd te ontdekken wie ze zijn, maar ook weten heel veel mensen het tot een latere leeftijd nog steeds niet zeker. Het is ook niet dringend nodig om te weten wat je bent, je hoeft niet perse een label te hebben, maar je hebt natuurlijk alle vrijheid om daar wel voor te kiezen. Het is inderdaad erg lastig om dit op te brengen bij je ouders, heb ik zelf ook moeite mee. Hoe accepterend zijn jouw ouders?? Want mijn ouders zijn erg accepterend, maar toch vind ik het spannend en eng om het tegen ze te vertellen dat ik niet 100% een jongen ben, hoewel mijn moeder een aantal keer tegen mij heeft gezecht dat ze mij accepteert, ook al ben ik geen jongen.


Ik weet nu al hoe ze gaan reageren. Ze gaan zeggen dat ze het accepteren, dat ik kan zijn wie ik wil zijn, maar als ik dan verander gaan ze me altijd raar aankijken. Altijd die beoordelende blikken die ik nu ook al krijg, omdat ze me nooit snappen en ook niet de tijd nemen om me te snappen.


Ja, dat heb ik ook. Ik wil gewoon dat ze weten dat ik anders ben, maar dat ze niet duidelijk laten blijken dat het anders is. Helaas is dat niet zo šŸ˜•. Ik denk dat het makkelijkst inderdaad is om het gewoon in een casual gesprek op te brengen. Want heb je er erg last van dat ze het niet weten???


Ik zit zelf ook te twijfelen wat ik benā€¦ ik ben een jongen mr voel me soms wel een meisje mr ik weet niet wat ik benā€¦


Hey ligt eraan hoe voel je je precies? Kan je dat mss uitleggen of niet. Ik wil je graag helpen en als je vaker een jongen voelt dat moet je dat lekker blijven en andersom dan zou ik in ieder geval het wel eerst met een volwassene bespreken want je bent ook in de puberteitĀ 


Reageer