Skip to main content
Heei, ik ben sinds ong. een weekje aan de pil. Maar ik vroeg me dus wat dingetjes af.. Dus wie nog meer aan de pil is, graag antwoord ^^

1.Hoe lang ben je al aan de pil?

2.Hou oud was je toen je begon?

3.Merk je er wat van, dus heb je veranderingen (aankomen, borsten die groeien, etc.)?

4.Zo ja, na hoe lang begon je dat te merken?

5.Waarom heb je de pil (seks, pijn bij menstruatie, etc.)?

thanks ^^
niemand..?
1. 3 jaar

2. 9 jaar

3+4. Ik denk niet dat die pil daar mee helpt? Ik groei in dat gebied wel(vrouwelijk lichaam) maar ik denk niet dat het enigzins invloed heeft. De pil helpt je met het plannen van je ongesteldheid. Als je 'm continu slikt word je maar eens in de 3/4 maanden ongesteld, wat erg fijn is als je echt naar word van het zijn.

5. Pijn, heftige ongesteldheid.

Ik noem het zelf gewoon ongesteldheid als ik aan het typen ben. Maar goed, de pil is fantastisch! Ik heb een speciale 'De pil', gekregen na een echo vanwege heftige ongesteldheid. Ik zou het merk op kunnen zoeken? Het helpt veel beter dan andere pillen onder de categorie 'De pil'. Het word helaas niet voor elke leeftijd verzekert en/of bij elke verzekeraar. Ik hoop dat dit helpt?
Voo 3 en 4 bedoelde ik niet dat het daarvoor zou helpen, ik bedoel bijwerkingen. Vaak kom je van de pil aan of groeien je borsten ineens een stuk ofzo. Mijn bff had dat iig wel.. Maar er kunnen ook andere bijwerkingen zijn.

Ik zal zelf m'n lijstje anders ook ff invullen:

1. 2 weken nu

2. 17

3.nog niet

4. x

5. Als anticonceptie, dus om niet zwanger te worden 😛
1) ff tellen hoor nu 8 maanden als ik goed tel. misschien 9. in ieder geval na de 1e keer ongesteld te zijn geworden.

2)13

3) nee geen veranderingen

4) -

5) beantwoord ik liever niet  😳
niemand..?

nee sorry ben niet aan de pil dus kan dan ook niet echt beantwoorden.
1. bijna 1 jaar

2. 13

3 & 4. uhhmm..... heb wel sinds een tijdje vaak hoofdpijn op de 3e dag maar weet niet of de komt door de pil of door de vele paracetamol die ik slik...

5. omdat ik flauwval tijdens me ongesteltheid en ik het met de pil kan plannen waneer ik het word zodat ik geen school hoe te missen
Heei, ik ben sinds ong. een weekje aan de pil. Maar ik vroeg me dus wat dingetjes af.. Dus wie nog meer aan de pil is, graag antwoord ^^

3.Merk je er wat van, dus heb je veranderingen (aankomen, borsten die groeien, etc.)?

thanks ^^

1. 4 / 5 weken

2. 15

3. nopee..

4. ~

5. pijn alive gehaalt, en onregelmatige menstuatie

xx

10 dagen

15

Misselijk, gevoelige en groei borsten, al 10 dagen ongestelt :(

2/3 dagen

menstruatie en seks

xo

2 jaar

14 jaar

nu niet meer maar op het begin merkte ik dat mijn borste groeide

2 maanden ongeveer

voor seks en omdat ik het niet fijn vind om ongesteld te zijn. 

7 maanden nu

16

Niks gemerkt

Eerst door pijn bij menstuatie, daarna kreeg ik ook een vriend dus nu ook voor anticonceptie, wat helaas door vergeten pil gebruik nu niet heeft geholpen

vandaag te horen gekregen dat ik zwanger ben.... 
1.Hoe lang ben je al aan de pil? 2 jaar

2.Hou oud was je toen je begon? 15

3.Merk je er wat van, dus heb je veranderingen (aankomen, borsten die groeien, etc.)? Dat je sneller aankomt, doordat je meer gaat eten...

4.Zo ja, na hoe lang begon je dat te merken? Al na een week begon ik meer te eten, maar ik kwam er eigenlijk pas later achter dat ik aangekomen was..

Menstruatie

@xnmblmmx: Wat erg voor je dat de pil niet heeft geholpen en dat je nu zwanger bent! Ten minste, vind je het erg? Aan de manier van je reactie te lezen wel, maar dat is mijn interpretatie.

xx
Il heb er een goede nacht overgeslapen en ik besluit het kindje te houden. Voor updates kan je dit forum lezen : http://forum.kindertelefoon.nl/seksualiteit-32/zwanger-read-this-15529/

Hoe lang ben je al aan de pil? precies, 20 dagen ahaha
2.Hou oud was je toen je begon? 14
3.Merk je er wat van, dus heb je veranderingen (aankomen, borsten die groeien, etc.)? alleen soms nog hele lichte bloeding
4.Zo ja, na hoe lang begon je dat te merken? nadat ik ongesteld werd
5.Waarom heb je de pil (seks, pijn bij menstruatie, etc.)? vanwegen de seks, menstruatie pijn en mijn Acne. dus meerdere redenen

Ik ben al 1,5 jaar aan de pil,

Ik was 16 toen ik begon

Ik merk er zeker wat van; mijn borsten zijn beetje groter geworden, iets steviger ofzo, en in het begin had ik heeel vaak tussentijdse bloedingen. Ik was dan wel ooit een maand ongesteld en daarna moest ik dus ook nog de stopweek doen.. Het is dus niet aan te raden om de eerste maanden dat je de pil gebruikt door te slikken. Ook voel ik me altijd somberder tijdens de stopweek. Hier moet ik het nog met mijn huisarts over hebben want hier heb je verschillende pillen voor. 

Ik merkte al meteen alle bijwerkingen die ik net benoemd heb. Nu heb ik dus geen doorbraakbloedingen meer gelukkig maar ik probeer het ook minder vaak om door te slikken omdat ik daar niet zo goed op reageer.

Ik heb de pil omdat ik hele heftige menstruatie heb. Ik kan niet zonder paracetamol de deur uit en lig ooit wel huilend op bed. Mijn menstruatie duurde wel maar 4/5 dagen omdat ik heel veel stress had toen. Maar toch.. door de pil is dit wel 7 dagen geworden en de pijn is niet weg, maar op 1 dag ipv 2 of 3 dagen. Ook heb ik een vriend en wil ik graag veilige seks, maar ik ben vaak bang dat dit niet veilig is omdat ik het nog wel is wil vergeten. Er zitten veel moeilijke regels bij waar ik nogsteeds alles op internet moet opzoeken. 

Kortom: de pil is voor mij een tijdelijke optie en ik moet er veel voor opgeven maar ik twijfel te veel over een spiraal. 

Reageer