Vraag

de pil, vakantie

  • 11 January 2021
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ga in de zomer op vakantie en slik de pil nog niet. Wanneer is het handig om met de pil te beginnen en zijn er nog dingen die ik moet weten?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hee

Ik ben een jongen dus heb er niet heel veel verstand van. Maar het is denk handig om met de pil te beginnen als je seks wilt gaan hebben. En/of je last hebt van je menstruatie, of geen regelmatige sulcus hebt. Verder heb ik er geen verstand van.

 

joeee

Haha, thanks voor je tip! Maar ik ga van de zomer op vakantie dus wil dan sws aan de pil zitten. Maar omdat ik niet hoe mijn lichaam er op reageren gaat weet ik niet hoelang ik van te voren zou moeten beginnen met de pil

Reputatie 7
Badge +19

Haha, thanks voor je tip! Maar ik ga van de zomer op vakantie dus wil dan sws aan de pil zitten. Maar omdat ik niet hoe mijn lichaam er op reageren gaat weet ik niet hoelang ik van te voren zou moeten beginnen met de pil

Je zou misschien op deze site kunnen kijken. Daar staan meer dingen over de pil. Ik weet niet precies of jouw vraag op de site staat maar je zou sws even kunnen kijken.

https://sense.info/nl/

Hey, 

De pil nemen is een prima optie, maar er zitten wel nare bijwerkingen aanvast (dit hoeft niet maar kan), zoals depressie. Dus neem hem alleen als het echt nodig is als medicatie of als je seks wilt gaan  hebben, maar dan is een spiraaltje ook een hele goede optie. Je kan het niet vergeten en werkt voor 2 jaar. Daar moet je jezelf dan even over inlezen.  

Als  je het echt gaat doen dan is mijn tip om een wekker te zetten en te zorgen dat je altijd  meer bij je hebt dan je nodig denkt te hebben zodat je in elke tas iets hebt zodat je het niet kan vergeten, want al ben je een paar uur te laat dan kan dat nog steeds voor zwagerschap of ongesteldheid zorgen.

Daarnaast kan je nog steeds soa’s krijgen, dus zorg dat je  het daarover hebt met je partner.

Reageer