Vraag

de pil

  • 20 June 2021
  • 2 reacties
  • 86 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Haii! 
ik ben begonnen met pil op willekeurige dag van mijn cyclus. Wel tegen het eind aan (ongeveer de 28e dag). Ik slik de pil nu 11 dagen. Gister heb ik seks gehad, was ik toen beschermd?


2 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Eve, 

Ik heb wel vermoedens of je beschermt wasof niet, maar omdat ik het niet zeker weet heb ik toch even gegoogled. Dit is wat ik vond:

Begint u de pil te slikken op de eerste dag van de menstruatie, dan bent u meteen tegen zwangerschap beschermd. Als u op een andere dag begint, werkt de pil nog niet meteen. U moet  dan nog 7 dagen een extra voorbehoedmiddel gebruiken, zoals een condoom.

Bron: https://www.apotheek.nl/zorg-van-de-apotheker/uw-apotheker-geeft-antwoord/anticonceptiepil#vanaf-wanneer-werkt-de-pil?

Je bent de pil gaan slikken vlak voor je menstruatie. Je moest dus nog 7 dagen de pil slikken wilde je beschermt zijn. Na 10 dagen heb je seks gehad, als het goed is was je toen beschermt.

Als je toch twijfelt kan je natuurlijk altijd een zwangerschapstest doen.

 

Groetjes,

Paardebloem

Het is zoiezo handig om naast de pil ook een condoom te gebruiken, dan krijg je geen soa's en hoef je je geen zorgen te maken! 

Reageer