Vraag

de enge realisatie dat je zelf beschadiging doet

  • 4 September 2023
  • 2 reacties
  • 79 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Oke dus ik ben een soort van door een video aan het denken gegaan. Ik denk dat ik misschien aan zelf beschadiging doe?

Hetgene wat er gebeurt is dat ik op wat voor manier dan ook boos wordt of getriggerd wordt en dat ik dan iets zoals hard op mijn wang bijt of mijn arm bijt zodat ik ergens mijn frustratie op kan uit gooien. Het wisselt een beetje van waar ik ben en hoe erg ik me voel maar het kan van mijn duim knijpen tot aan mijn arm open krabben worden. 

Maar ik las ergens dat dat dus een vorm van zelf beschadiging is. Alleen nu vraag ik me af. Is dat perse erg? Moet ik me hier zorgen over maken? Want ik weet dat het een extreem ding is maar is wat ik doe net zo erg? Ik weet nou niet of ik overdrijf of dat ik iets ergs doe. Kan iemand me helpen?? Want ik wil er geen onnodig drama van maken 


2 reacties

Hoi @Lamp.ie ,

Persoonlijk vind ik het toch best heftig!

Probeer op een andere manier je frustratie kwijt te kunnen, bijvoorbeeld praten met vrienden of familie of gewoon hier. Maak zo vaak een topic aan als je zelf wilt, we zijn er voor je!

 

 

 

Reputatie 4
Badge

Hey @Lamp.ie

Ik ben nu al een paar maanden clean van zelfbeschadiging (snijden) en bij mij begon het ook als knijpen en in mijn hand bijten. Opzich is het niet erg dat je de drang voelt om ergens op de bijten of in te knijpen, maar als je het echt doet om pijn te voelen, is het anders. Het is ook geen "onnodig drama" want het kan heel serieus zijn.

Probeer eens voor jezelf na te gaan of het echt om de pijn gaat of gewoon om ergens kracht in te zetten (knijpen/bijten). Als het alleen voor de kracht is kun je ook iets anders proberen zoals een hele sterke tak breken of op je tanden bijten. 

Als het wel om de pijn gaat moet je heel erg oppassen dat het niet over gaat in bvb snijden omdat het dan een verslaving kan worden. Ik wil je met alle liefde helpen als je iemand nodig hebt om nog meer vragen aan te stellen 

 

Xx Draak

Reageer