Skip to main content
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem.

Ik ben alleen nog maar bezig met de dood.

Ik zoek op google, alles over de hemel.

Ik geloof in god, alleen ik ga niet naar de kerk.

Ik lees overal dat het in de hemel veel beter is, en ik ken ook mensen met dood ervaring dat ze een reis hebben gemaakt, en daar ben ik dus de hele dag mee bezig en zoek alles op.

Omdat het boven daar zo veel beter is, wil ik nu heel graag er naartoe om het zo te zeggen.

Want boven is alles perfect (geloof ik) en hier is alles naar de klote en overal ellende en pijn.

Dus ik wil heel graag naar boven

Maar wat, wat als alles fake is...? En dan?

Groeten,

Ik
Hoi,

De dood is ook iets wat mij heel erg bezig houd. Zeker nu ik ook dood wil. 1 van de dingen die mij ervan weerhoud zelfmoord te plegen, is dat ik niet weet wat dood is. Ik ben nog niet bereid het risico te nemen dat dood wel eens erger kan zijn dan leven...

Ik geloof zelf dus niet in God, maar volgens mij is het zo dat Hij voor iedereen een soort lot heeft en dat Hij je naar zich toe haalt als je daar klaar voor bent. Nou ja, God is voor iedereen anders en dit is het verhaal wat mij het meeste aansprak. Je mag het allemaal voor jezelf bedenken wat je van God vindt! Misschien kun je eens de Bijbel lezen of wel naar de kerk gaan. Vragen stellen enzo.

Doe wat goed voelt, maar pleeg aub geen zelfmoord!

Gr. Pin
Hoi

Ik heb zelf zo'n bijna dood ervaring gehad .

Ik had een herseninfarct en ging klinisch dood.

Het bestaat echt .

Alleen god DENK ik niet ik voelde geen goddelijke aanwezigheid.

Wel dat mooie licht waar je je zo fijn voelt.

Maar leven na de dood daar kun je echt wel zeker van zijn .

Ik zou stoppen met alles er over opzoeken.

Maar je moet niet nu al naar boven willen hoor je hoeft er alleen niet bang voor te zijn.

Ik heb bijvoorbeeld ook nu een zwelling in mijn hals voor die bde zou ik me heel veel zorgen maken.

Nu heb ik zoiets van nou al heb ik kanker dan ga ik naar iets heel moois dus ben nu niet bang .

Maar ik wil er nog optijd bij zijn dus heb toch een biopsie aangevraagd.

Maar stop met opzoeken want daar schiet je echt niks mee op.
Ik heb ook vertrouwen in een leven na de dood.

Maar denk aan de mensen die je achterlaat.

De mensen die van je hielden maar jij dan in de steek laat

De dood kan dan wel mooi zijn.

Maar probeer zo lang je hier op aarde bent er het beste van te maken 😉
Niemand weet precies wat er gebeurt als je dood gaat.

Het ligt aan je geloof en pas als je dood gaat weet je wie er gelijk had.

Maar zelfmoord plegen is niet de beste optie om daar te komen.

Je laat je vrienden en familie achter die zullen treuren.

Je kunt beter genieten van je leven hiet todat je dood gaat.

En wie weet waar je dan terecht komt.

En of je uberhaubt ergens naartoe gaat.

Als er dan nog iets is.
Hoi!

Ik denk dat iedereen op onze leeftijd wel begint na te denken over de dood, mij houdt het ook veel bezig de laatste tijd.

Ik geloof ook wel in een soort van hemel, een plek waar je naar de aarde kunt kijken vanuit de lucht ofzo. Ik denk dat je eerst een leven moet lijden en dan naar de hemel gaat, omdat je dan de ervaring hebt om in de hemel te zijn.

Ga niet kijken of er een hemel is, maar wacht tot je daarnaartoe gaat op een natuurlijke wijze.

Groetjes

x
je moet zeker geen zelfmoord plegen .

ook omdat misschien een vreemd verhaal

maar wat ik al schreef toen ik die bde had kwam ik in een licht met overledenen personen

maar 1 iemand uit mijn familie had zelfmoord gepleegd en dat is de enige die ik niet heb gezien.

wat ik dus denk ik dat het zijn tijd nog niet was en dat hij dus weer is gereïncarneerd .

pleeg zeker geen zelfmoord! en niet alleen daarom
Hoi Abel, elk mens denkt er weleens aan wat er gebeurd als je dood gaat.

Ik ben zelf Christen en zie het zo.

Wij zijn door God gemaakt en hij noemt ons in de Bijbel zijn kinderen, en zelfs schat en koningskind.

Zo ontzettend veel houdt God van de mens.

Wat er nu en al jaren op de aarde gebeurd is een soort 'wedstrijd' tussen goed en kwaad.

God is goed en Satan is het kwaad.

God wil dat wij graag dat we naar hem luisteren ondanks dat dat moeilijk voor ons kan zijn, omdat we allemaal

geen heilige boontjes zijn en verkeerde dingen doen.

God houd van het leven en op het moment dat je dood gaat, en je geloofd in God.... dan zal hij een plek voor je hebben die fijner is dan wat de mens ooit eerder heeft meegemaakt. Daar is geen oorlog, honger, pijn en verdriet.

Maar er is ook een andere kant... dat is satan... hij haat God en vooral de mens omdat God de mens gemaakt heeft, en hij jaloers is op de positie van God.

Hij fluistert de mensen verkeerde dingen in hun hart zoals: af en toe stelen mag, een leugentje om best wil, vermoord dat mens maar, en hij zegt dus ook: joh...als je het hier op aarde niet meer ziet zitten.... maak er maar een eind aan!

Dat is een hele hele grote leugen en niet waar !!!!!!!

God wil dat wij leven en alleen hij bepaalt wanneer het tijd is om te sterven.

Beste Abel, als je het moeilijk hebt, pijn ervaart of als je deze wereld beu bent, dan heb ik een goede tip voor je.

Zoek een rustige plek en kniel neer en zeg dan maar: God wilt u me alstublieft kracht geven om verder te leven, of wilt u me duidelijkheid en rust in m'n leven geven.

God geeft antwoord, maar wel op ZIJN moment, dat kan soms meteen zijn maar soms ook pas later.

Het gevoel wat je dan ervaart is dat er iemand is die ontzettend veel van je houd en je ook ziet, ook al denk jij misschien van niet.

Mocht je verder nog vragen hebben Abel stel ze gerust !
@Boertje,

ben onder de indruk van je verhaal. Het klinkt echt heel mooi, maar mag ik je toch een paar vraagjes stellen?

Ik geloof dus niet in God, val als jongen op andere jongens en heb een vriendje. Als ik ergens mee zit, hoef ik niet te knielen op een stil plekje, maar vraag ik het thuis aan papa, mama, mijn broer(tje)s of zus. Ik hoef dan ook bijna nooit te wachten op antwoord (ik heb dus een soort draadloze breedband verbinding met thuis, vandaar altijd bereikbaar en snel antwoord). Ik volg mijn hart, ben lief voor anderen en help waar ik kan.

Maar omdat ik niet in de administratie bij God sta (hij werkt kennelijk nog met de post, het gaat traag, wordt soms niet of verkeerd bezorgd en je weet niet wanneer je antwoord krijgt), ga ik straks gewoon dood en is er geen paradijs voor mij?

Vind het een beetje raar en misschien ook wel "oneerlijk" en begrijp het niet. Kun jij me uitleggen hoe het zit? Het lijkt me een beetje een soort koppelverkoop (je krijgt paradijs ALS je lid wordt en dan moet je maar afwachten of ze het nakomen) en grote bedrijven mogen dat niet doen, alleen God wel, kennelijk. Dus, eigenlijk snap ik het deurbeleid tot het paradijs van God niet, als dit bij een disco zou gebeuren, zouden ze spreken van discriminatie en gaat de disco dicht. Einde paradijs.

Alvast bedankt als je het wilt beantwoorden. Het is echt een serieuze vraag en ik respecteer jou en je geloof, maar begrijpen is iets anders.

groetjes,

M&M's
Ik heb ook een vraagje voor @Broertje:

Hoe merk je het dan wanneer God heeft geantwoord?

Verder denk ik als er meer vragen komen, we een beetje off topic gaan dus dan beter een ander topic kunnen starten.

Gr. Pin
Hey:) ik geloof ook in God. Als je nieuwsschierig bent kan je een keer naar de kerk gaan 🙂 daar vertellen ze veel over god. Oja. M en Ms, ik heb ooit ergens gelezen (in zo'n kinder / kleuter bijbel volgens mij) dat als je keurig hebt geleefd (dus niet moorden en dat soort erge dingen ;)) dat je ook bij God kan komen. Ik geloof dat God groot is en alles kan. Dus vast ook lieve en aardige mensen een plek geven als ie dat wil. Maar dan niet zo van: Uhm ja. Ik wil graag een plek want dan ben ik in het paradijs. Nee echt willen. Klinkt misschien gek maar hopelijk snap je het:) want er zijn ook mensen díé niet willen. Omdat ze een ander geloof hebben ofzo 🙂 hopelijk is het zo duidelijk 🙂 @boertje, als het fout is gwn zeggen :)

Xx me
Al JE dat wil. Srry niet als IE dat wil. Klein foutje srry
Hoi als je bang bent voor de dood denk gewoon hier aan welke hrinneringen heb je nog van toen je in de buik zat ????

Dat klopt niks je zou het niet eens weten dat je dood gaat

Denk ik
Ik heb een nonkel die pas overleden is maar een paar jaar geleden jad hij een operatie waardoor hij een week in coma lag en tijdens dat hij in coma lag beweerde hij dat hij op de eerste trein naar boven zat maar hij mocht nog niet binnen in de hemel dus toen hij onderweg terug naar huis kwam werdt hij wakker van zijn coma. En ik denk nu dat hij echt binnen is gelaten!

Hoi
Ik heb zelf zo'n bijna dood ervaring gehad .
Ik had een herseninfarct en ging klinisch dood.
Het bestaat echt .
Alleen god DENK ik niet ik voelde geen goddelijke aanwezigheid.
Wel dat mooie licht waar je je zo fijn voelt.
Maar leven na de dood daar kun je echt wel zeker van zijn .
Ik zou stoppen met alles er over opzoeken.
Maar je moet niet nu al naar boven willen hoor je hoeft er alleen niet bang voor te zijn.
Ik heb bijvoorbeeld ook nu een zwelling in mijn hals voor die bde zou ik me heel veel zorgen maken.
Nu heb ik zoiets van nou al heb ik kanker dan ga ik naar iets heel moois dus ben nu niet bang .
Maar ik wil er nog optijd bij zijn dus heb toch een biopsie aangevraagd.

Maar stop met opzoeken want daar schiet je echt niks mee op.

hoi Anonymous ik wil wat zeggen eigelijk want ik ben zo bang voor de dood dat het mij down maakt en ik kan er niet mee om gaan heb jij advies voor mij.

met vriendelijke groeten: Sakura Sato.

Reageer