Darm verstopping

  • 25 July 2020
  • 2 reacties
  • 113 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4

Hey

 

Ik wil ff me verhaal kwijt. 4 jaar geleden moest ik naar het zieken huis omdat mijn darmen verstopt zaten me buik stond zo bol dat me huis gwn gespannen stond. Heb daardoor een week in het zieken huis gelegen en was daar door ook 15kg af gevallen. Nu 4 jaar later heb ik weer de zelfde klachten maar ook niet echt me ontlasting is dun maar het wilt er niet uit moet altijd veel kracht zetten en het lukt nog steeds niet heb pas een uur op de wc gezeten maar ik ben bang dat er nog meer aan de hand is met me en ik ben echt bang dat er een avond komt dat ik weer met spoed naar het zieken huis mag ik heb nu ook erge buikpijn..…

Dat was me verhaal ben blij dat ik het ff kwijt kon


2 reacties

Ik zou proberen er dit keer eerder bij te zijn dan de vorige keer.  Dus laat het niet zover komen dat je inderdaad weer met spoed naar het ziekenhuis moet. Ik zou je adviseren om morgen contact op te nemen met de huisarts. Misschien heeft die hier gewoon een simpel middeltje voor.

Het is ook belangrijk om hem te vertellen dat je al een keer eerder soortgelijke problemen hebt gehad en dat je bezorgd ben dat er misschien meer aan de hand is. Misschien kan hij/zij je heel snel geruststellen of juist wat onderzoekjes (laten) doen.

Ik snap dat je hier nou niet echt zin in hebt, maar het is wel belangrijk. Denk aan je gezondheid, niet belangrijker dan dat.

Tegen de erge buikpijn zou ik nu gewoon even een paracetamolletje (of andere pijnstilling) zodat je in ieder geval een beetje kunt slapen vannacht. Er morgen meteen contact opnemen met je huisarts.

 

Sterkte ermee.

Groetjess

 

Hi lorenzo,

 

dat lijkt me ook niet echt fijn als je wel moet, maar niet kunt poepen. Is je buik nu ook weer bol of dat niet?

 

Ik denk dat je het beste het tegen je ouders zegt en dat je dan de huisarts(enpost) even belt om te vragen wat je het beste kan doen, want buikpijn is niet fijn. Ik weet niet of het te maken kan hebben met wat je 4 jaar geleden hebt gehad, maar ik zou het er wel even bij vertellen als je de huisarts belt.

Misschien heeft die een middeltje dat er voor kan zorgen dat je zonder pijn kunt poepen.

 

Ik had er net iets over opgezocht, maar ja, je kunt het wel lezen, misschien dat je er dingen in herkent, maar ik denk toch dat je het beste even naar de dokter gaat. Dan kan die je onderzoeken en alles doen wat er nodig is om jou van je buikpijn af te helpen.

In dat artikeltje over obstipatie staat ook iets over diarree, maar ik snap niet hoe dat dan werkt als je verstopt zit en er dan toch diarree uit kan komen.

https://www.antoniusziekenhuis.nl/obstipatie-bij-kind

 

Hopelijk heb je hier iets aan. Ik zou even de dokter bellen.

Sterkte iig.

 

EDIT: @xLisa  ik was net bijna hetzelfde aan het typen lol

 

Groetjes,

M&M's

Reageer