Vraag

cupmaat

  • 23 September 2021
  • 3 reacties
  • 195 Bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Net nieuw
  • 9 reacties

hey,

ik ben 13 jaar oud (wordt in december 14) en ik heb cup maat D. er zijn mensen uit mijn klas (2vwo) die nog helemaal niks hebben en ik ben ook de enige die een echt beha draagt, als we voor gym moeten omkleden heb ik altijd een beetje het idee dat mensen naar mij kijken. ik ben best wel onzeker over mijn borsten, ik heb wel eens binders geprobeerd maar die doen heel erg veel pijn omdat mijn borsten nog aan het groeien zijn (nu wel langzamer). dus daarna ben ik gaan proberen om juist vrouwen beha’s te gaan dragen omdat ik me daar misschien zekerder bij ging voelen, maar daar voelde ik me nog onzekerder voor, dus nu draag ik altijd gewoon een topje met een trui, maakt niet uit wat de temperatuur is.

mijn vraag is: wat kan je doen om je zekerder te voelen over je cup maat?

 

groetjes onzeker meisje


3 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Misschien is de oplossing niet welke kleding je kiest.

Ik lees dat je probeert niet op te vallen zodat mensen niet naar je kijken.

Maar als je de grootste borsten van de klas hebt, is er nog een andere manier: Gewoon accepteren dat mensen wel eens kijken.   Hoe geheimzinniger jij ze verstopt, des te meer aandacht je trekt - en dat werkt ook andersom: Als jij er geen aandacht aan geeft, is het snel niet interessant meer.  Mensen kunnen niet voor de 10e keer verbaasd zijn.

Als het teveel wordt, mag je er wel wat van zeggen. Iets van ‘borsten zijn als de zon, je mag er best een blik op werpen maar je moet niet gaan staren’. 

 

Hoi CAH,

 

je hoeft je nergens voor te schamen het ene meisje groei sneller dan de andere en dat is precies het zelfde met borsten.

Mijn vriendin die had vroeger hier precies het zelfde last van ze was onzeker over dat het te groot was en iedereen er op letten.

maar je moet niet denken wat anderen er van vinden je moet denken in je zelf wees er trots op.

Wat je zou kunnen helpen is met vrienden er over praten kan misschien beetje raar overkomen maar is gwn normaal. 
mijn vriendin heeft zelfde cup als jou volgens mij ze wordt er veel overgroeit enzo maar daar moet je niet opletten. Wees trots op zelf wees trots op je uiterlijk en innerlijk want jij maakt zelf van wie jij bent niemand anders bepaald dat.

 

groetjes Ikantwoordgraag 
 

Badge

Wees vooral trots op wat je hebt en ja er word wel eens gekeken, dat merk in zelf ook wel bij het omkleden. Nu heb ik wel wat kleinere borsten maar bijna de enige die borsten heeft. Ze zijn vaak meer nieuwsgierig en zoals hierboven al word gezegd, verstop ze gewoon niet want dan gaan ze nog meer kijken. 

Reageer