Hoi ,
Laat jij je vaccineren tegen corona?
Yesss, ik ben gevaccineerd!
Waarom wel of waarom niet?
Ik heb Corona gehad, niet heel erg gelukkig en niemand aangestoken, dus ik hoefde ook maar 1 vaccinatie. Ik ben niet perse iemand die van prikken houdt, al helemaal niet als je bij zo’n persoon zit dat heel aardig probeert te doen en dan langzaam gaat aftellen voor het prikken. Gelukkig zat ik nu bij een vrouw die gewoon van alles begon uit te leggen en op den duur zei dat ik klaar was. Dat ik maar 1 hoefde hielp wel, dan was ik in een keer klaar.
Ook vind ik het belangrijk dat er zo veel mogelijk mensen worden gevaccineerd, want hoe meer gevaccineerden, hoe minder Corona. En dat lijkt me goed.
Wat vinden je ouders van jouw keuze?
Ik wist niet eens dat 12-18 jarigen al gevaccineerd konden worden toen mijn moeder vroeg of ik me wilde laten vaccineren. Ze vind het heel fijn als ik gevaccineerd wordt en mijn vader ook. We hadden meteen een afspraak gemaakt. Omdat ik maar een prik hoef ben ik nu eerder beschermt dan mijn vader. Dat is wel grappig, maar ook een beetje vreemd eigenlijk.
Als je ouders het er niet mee eens zijn, laat je je dan toch vaccineren?
Ik twijfel, ik ben het wel vaak met mijn ouders eens. Dus als zij het niet willen zou ik het waarschijnlijk ook niet willen. Met een paar geloofwaardige argumenten zou ik van dat hele vaccin niets meer hoeven. Het is wel zo dat ik me niet eens kan voorstellen dat ze het er niet mee eens zouden zijn. En hoezo zou je het vaccin niet nemen? De kans op trombose door met het vliegtuig een reisje te maken is veel groter dan door een vaccin te nemen.
Vind jij het een goede keuze van de regering om jongeren te laten vaccineren?
Ja, er zijn zoveel (kwetsbare) jongeren wiens hele uitga-tijd verpest wordt. Zo krijgen ze weer een kans en kan het "normale” leven weer beginnen. Ik vind het prima zo, ben nooit goed geweest in shoppen en dat soort dingen en ik raak altijd de weg kwijt in de stad. Maar er zijn genoeg mensen die het missen.
Bovendien vormen de jongeren een groot gedeelte van de bevolking. Hier zou het Coronavirus nog rond kunnen dwalen als de rest van de bevolking gevaccineerd was. De gevaccineerden zijn ook niet 100% beschermd, dus dan kan Corona weer terug komen.
Wat ik wel raar vind is dat de regering nu alle teugels los laat en zegt: "Zoek het maar uit. Krijg je Corona? Had je je maar moeten laten vaccineren”. Ik snap dat ze er klaar mee zijn, maar we hebben nu een record aantal besmettingen. Bovendien zijn er heel wat mensen, die zich willen laten vaccineren, maar nog 6 weken moesten wachten en dus nog niet klaar zijn. Ik vind dat de regering een beetje dom doet, eerlijk gezegd (o jee, ik voel het commentaar al komen).
Doden MET het vaccin of doden DOOR het vaccin (kwestie van de wappies die beweren dat het door het vaccin komt maar de doden met corona.)
Ik weet niet zeker of ik de vraag goed snap, maar het lijkt me niet dat de doden door het vaccin komen. Dus dan met het vaccin.
Geloof jij in de GenTherapie en de Genocide der Vaccinatie zoals we zo vaak op sociale media zien door mensen die niet geloven in de vaccinaties?
Neh. Ik snap niet waar het vandaan komt. Voordat ik in deze geruchten ga geloven wil ik horen hoezo dit zou kunnen ontstaan, van iemand die er verstand van heeft. Ik heb even snel gezocht en op de eerste site die ik vond stond dit:
Het coronavaccin van BioNTech/Pfizer is een zogenoemd mRNA-vaccin. Het brengt hele kleine vetbolletjes in het lichaam met een stukje genetische code (mRNA). Dit is dezelfde code die ook aanwezig is in het coronavirus. Dit mRNA wordt in het lichaam omgezet in spikeproteïnen, een eiwit van het virus. De stukjes van dit eiwit worden hiermee zichtbaar voor de afweercellen in het lichaam, die vervolgens antistoffen aanmaakt die het virus herkennen bij een besmetting. Komt u later in aanraking met het coronavirus? Dan wordt het virus onschadelijk gemaakt.
Het vaccin wordt op natuurlijk wijze door het lichaam weer afgebroken.
Bron: https://www.cbg-meb.nl/onderwerpen/medicijninformatie-vaccinaties/coronavaccins/comirnaty
Klinkt logisch, lijkt mij. Ik heb hier niet echt onderzoek naar gedaan en meerder sites bekeken, want daar heb ik geen zin in. Maar dit is wat ik zelf ook al een beetje dacht.
Hoe gaat het met jou vandaag?
Wel goed, beetje last van mijn arm, maar minder dan dat ik normaal heb na een vaccinatie. En ik ben nogal moe, maar dat is ook niet raar. Over een paar dagen moet dat over zijn.
Groetjes,
Paardebloem