Vraag

coronaprik

  • 30 March 2021
  • 3 reacties
  • 62 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Hoi, ik ben kwetsbaar voor corona omdat als ik corona krijg dan heb ik een longziekte,  ik moet een coronaprik krijgen maar ik heb geen oproep gekregen waarom is dat? Ik ben toch kwetsbaar?!


3 reacties

 als ik corona krijg dan heb ik een longziekte

Eh, ja?
Het is een virus dat een effect heeft op de longen en luchtwegen, vandaar dus het SARS gedeelte.
Ik zie dus even niet in wat jou kwetsbaarder zou maken dan iemand anders.

We weten dat mensen met ziektes zoals HIV/AIDS en aandoeningen zoals diabetes risicogroepen zijn en zij zullen dus eerder gevacinneerd worden.
Niet alleen zullen zij namelijk makkelijker ziek worden, maar de kans is ook groot dat hun symptomen heviger zijn.

Ik snap de vraag die je stelt dus niet echt.
 

Heey,

Als je het op die manier bekijkt, is iedereen kwetsbaar voor corona, toch?

Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar zolang jij zelf niet onder een (hoog) risico groep valt, ben je voorlopig nog niet aan de beurt.

Er is in Nederland een planning opgesteld voor zorgmedewerkers en niet-zorgmedewerkers.

Volgens deze planning (te vinden op Rijksoverheid.nl) worden mensen met een andere medisch risico in de leeftijd van 59-18 jaar op volgorde van leeftijd ingeent, dit medio mei.

Omdat je 13 bent, zul je dus nog moeten wachten op een vaccin en als je ook niet onder een medisch risico groep valt.

Maar zelfs niet alle zorg is ingeënt, en die zijn meer kwetsbaar of lopen meer risico door het werk met corona patiënten. Nog even wachten dus op die vaccinatie.

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 3
Badge +3

je bent in elk geval niet kwetsbaar voor corona, dus daarom kom je niet aan de beurt {behalve als de onderzoekers het ontdekken dat het echt niet anders kan komen kinderen echt aan de beurt @LachBTS .

het is wel goed van jou dat je het vraagt @LachBTS .

Reageer