Vraag

corona echt besmettelijlk?

  • 24 December 2020
  • 17 reacties
  • 333 Bekeken

Badge

Hoiii, ik heb Corona alleen ik geloof er niet echt in dat het zo verspreid. Ik ga dan ook gewoon naar buiten en hou geen afstand vinden jullie dit kunnen?


17 reacties

jullie dit kunnen?

Tja.
Je weet dat je besmet bent met een ziekte, die nu met man en macht bestreden wordt.
Toch besluit je alle regels in de wind te slaan en daarmee al je contacten in gevaar te brengen.
Niet echt super cool.
Dat jij nu niet aan een ventilator ligt betekent niet dat het niet gevaarlijk kan zijn voor anderen.

Doe dus maar niet.

Ik zeg niet dat je nu 10 dagen moet opgesloten moet zitten(officieel moet dat wel maar oke) je kunt bijv af en toe ff een luchtje scheppen. Maar ik zou je wel echt afraden om met vrienden af te spreken. Jij hebt er mischien geen last van, maar miss besmet diegene weer zn opa/oma en die kan er wel veel last van hebben. 

Je bent op het moment een wandelende moordmachine. Je besmet mensen die er wel doodziek van kunnen worden, mensen zoals jij veroorzaken enorme drukte in de zorg waardoor alle normale behandeling worden uitgesteld. En jij bent nu deel van het grote probleem achter deze lockdown.

Dus al zou je even logisch nadenken, zou je volgens mij zelf ook wel kunnen bedenken dat deze acties je niet in dank worden afgenomen.

Het is gewoon niet ok om anderen in gevaar te brengen. Prima als je het zelf krijgt, maar ga niet bewust anderen besmetten.

Blijf gewoon binnen en houd je omgeving veilig.

ik geloof er niet echt in dat het zo verspreid.

Wat is dit trouwens. Het is niet alsof het slechts een theorie is ofzo. Het is gewoon bewezen, er is veelvuldig onderzoek naar gedaan. Het is gwn een feit. Dit ontkennen, is hetzelfde als zeggen dat de aarde plat is.

"niet erin geloven" is geen optie. Het is niet zo als met Sinterklaas of de Kerstman dat als je niet meer gelooft dat het er in principe ook niet meer is, dat je nu de waarheid weet. De waarheid is namelijk dat corona een virus is, wat zich dus verspreidt. Jij hebt misschien niet zo'n last van je corona, maar anderen kunnen dat wel krijgen. Uit respect voor bijvoorbeeld je opa & oma, voor je buren, voor de familie van je vrienden, voor je docenten, sportinstructeur, zangdocent weet ik veel.... Gewoon uit respect voor de rest van de samenleving, zou je beter moeten weten, en zou je je aan dezelfde regels moeten houden als de rest van ons

Reputatie 2
Badge +4

Ik zou zeggen je kunt prima naar buiten gaan rondje wandelen enzo maar om nou extra met mensen in contact te gaan komen zou ik toch niet doen

Het is toch een ziekte als je de griep hebt zou je wss ook niet naar school gaan ik bedoel maar

Zelf vind ik het ook onzin maar we moeten er toch vanaf zien te komen

Nee, ik vind dit echt niet kunnen!
Al heb jij zelf niet zozeer last van corona, ben jij op dat moment een groot (besmettings) gevaar voor anderen.
Is het zo moeilijk om je aan de regels te houden?

Ik snap dat quarantaine niet leuk en zwaar en helemaal kt is, kan ik zeker begrijpen. Maar dat je bewust geen afstand houd en naar buiten gaat, dat gaat echt te ver. Straks besmet jij iemand anders en die ligt dan vervolgens bij ons op de IC en heeft z'n leven nog last van klachten of kan het niet meer na vertellen. Omdat jij naar buiten gaat.. Weet je, die regels zijn er niet voor niks he.

Een rondje in een tuin/balkon, als je die hebt, is oke. Maar blijf aub binnen de grenzen van je huis/tuin!! Ook een rondje buiten lopen op straat of in een weiland whatever. Doe het niet. Ook dat kan kwaad, je weet nooit wat daarvan de gevolgen zijn en je draagt dan volop mee aan de verspreiding van het virus. Blijf gewoon thuis.

Ik zou je graag een dagje meenemen op werk in het ziekenhuis, dan kan je de gevolgen zien en horen van mensen die besmet zijn. Of mensen die niet besmet zijn, maar erg lijden aan de gevolgen van het virus. Mensen die in hun eentje sterven. Zorgpersoneel dat het amper aankan. Dat soort dingen zijn hard om te zien. Het frustreert me dat jij en met jou genoeg anderen er op deze manier mee omgaan. (Net zoals dat prinses in nood zegt dat ze het onzin vind)

Ik hoop dat jullie er nog eens goed over nadenken.. 

Corona moeten we met elkaar bestrijden, het is niet een strijd van jou alleen. 

Maar denk aub nog eens goed na over jouw verantwoordelijkheid!

Reputatie 2
Badge +4

Simply me heb je überhaupt mijn reactie gelezen of zeg je maar gewoon wat? Ik vind corona geen onzin maar de regels wel. Als ik corona zou hebben zou ik ook binnen blijven maar ik zou dat niet kunnen, lekker paniekaanvallen krijgen voor mij) dus een rondje wandelen kan volgensmij niet zo'n kwaad

Maar met mensen in contact komen moet je gewoon niet doen ook als je het onzin zou vinden we moeten wel rekening er mee houden dat het er is maar sommige regels gaan me te ver

Hallo tjanterpanter :)

Ben je nou gek geworden ofzo? Ik mag hopen dat dit een trolltopic is…

Als je even kijkt in de ziekenhuizen en op de IC's weet je hoe zwaar ze het hebben. Ze zitten al tegen code zwart aan…

-TheMightySlayer <3

Hey @prinses in nood 

Tuurlijk heb ik jouw reactie gelezen. Ik heb eerst het topic + alle reacties gelezen voordat ik mijn reactie heb geplaatst. Ik deel mijn mening en dat is een reactie op wat ik gelezen heb in dit topic en wat ik zie in de praktijk en de omgeving om me heen.

Kennelijk is er ergens toch iets wat jou irriteert aan mijn reactie? Je hoeft het ook niet met mee eens te zijn hoor, ieder zijn eigen mening, maar ik ben wel benieuwd waarom je vraagt of ik wel je reactie heb gelezen?

Ik ben blij dat je corona zelf geen onzin vind. Dan zijn we het daarover eens. Ik begrijp ook je idee en mening dat regels ver gaan. Maar ik vind wel echt dat regels nodig zijn, ik zie in het ziekenhuis wat er gebeurt en hoe druk het is. Die regels zijn er voor iedereen en met iedereen. Als jij naar buiten gaat kan je zomaar iemand anders besmetten. En misschien ben jij niet zo ziek, maar wordt die ander dat wel. Ik vind dat je ook niet naar buiten mag als je in quarantaine zit. En al helemaal niet als je corona hebt. 

Welke regels vind jij te ver gaan en waarom? Wat zou je dan als alternatief zien of zou je die regels afschaffen?

Groetjes,
Simply Me

 

 

Reputatie 2
Badge +4

Hoi

Sorry dat ik je dat verwijte maar voelde me op het moment zelf toen ik die reactie schreef beetje aangevallen kun jij niks aan doen 

Mensen worden inderdaad ziek van corona eens

Maar ik word ziek van thuiszitten lichamelijk en in mijn hoofd

Krijg rugpijn van de hele dag achter mijn bureau zitten hoofdpijn van alle beeldschermen etcetera

Mijn hoofd gunt ne geen moment rust meer het liefste zou ik niet meer slapen eten of rusten alleen maar doorwerken zoveel stres krijg ik hier van…

En in de ah ben je wel veilig voor corona maar als ik alleen in een klein boekenwinleltje zou staan zou ik ziek worden?

En de logica dat alle sportverenigingen dicht moeten gaat onze weerstand van achteruit en als het virus ons dan zou treffen worden we ziek omdat ons immuunsysteem met steeds minder dingen te maken krijgt…

Groetjes prinses

Mensen worden inderdaad ziek van corona eens

Maar ik word ziek van thuiszitten lichamelijk en in mijn hoofd.

Kan ik begrijpen en hierin ben je ook echt niet de enige. Maar besef dat je niet alleen voor jezelf thuiszit. We zitten thuis om de mensen om ons heen te beschermen. Wat áls de lockdown nu per direct wordt gestopt en alles weer open mag. Het virus zal dan om zich heen grijpen en binnen de kortste keren liggen de ziekenhuizen vol. En wat als juist dan een dierbare van je zorg nodig heeft… Zulke scenario's wil je toch voorkomen. Veel keus hebben ze dus niet in Den Haag. Met deze maatregelen proberen we zo veel mogelijk mensen te beschermen. 

Krijg rugpijn van de hele dag achter mijn bureau zitten hoofdpijn van alle beeldschermen et cetera

Kijk eens naar je zitpositie. Stoelhoogte, bureauhoogte, schermhoogte, kniehoek, ellebooghoek. Als je dit een beetje voor mekaar hebt, scheelt het al enorm. En af en toe even staan/lopen/frisse neus halen.

Mijn hoofd gunt ne geen moment rust meer het liefste zou ik niet meer slapen eten of rusten alleen maar doorwerken zoveel stres krijg ik hier van…

Herkenbaar, maar ik vind dat dit niet opweegt tegen de gevolgen van het opheffen van de lockdown.

En in de ah ben je wel veilig voor corona maar als ik alleen in een klein boekwinkeltje zou staan zou ik ziek worden? ​​​​​​

Tuurlijk ben je in een supermarkt niet veilig. Maar je kunt moeilijk de supermarkten ook sluiten, deze winkels zijn essentieel. De andere winkels zijn dicht om zoveel mogelijk contacten (en dus besmettingen) te vermijden. Zo voorkom je ook drukte in winkelcentra, steden enz.

En de logica dat alle sportverenigingen dicht moeten gaat onze weerstand van achteruit en als het virus ons dan zou treffen worden we ziek omdat ons immuunsysteem met steeds minder dingen te maken krijgt…

Voor de sportverenigingen en sportscholen geldt hetzelfde als de niet-essentiële winkels. Je wilt de kans op besmettingen zo klein mogelijk maken. Maar dat dit dicht is hoeft niet per se te betekenen dat je de hele week binnen moet zitten. Ga lekker naar buiten, rondje wandelen, fietsen, hardlopen, workoutje doen.

Wat je zegt over het immuunsysteem klopt volgens mij niet. Ja, ons immuunsysteem heeft met minder dingen te maken gehad door de maatregelen. Door deze maatregelen is er bijvoorbeeld veel minder griep geweest dan afgelopen jaren. Maar dat we minder in aanraking komen met andere virussen heeft voor zover ik weet, geen invloed op het bestrijden van corona. Of het nou veel of weinig te doen heeft gehad, dit virus blijft nieuw voor ons immuunsysteem.

 

Reputatie 2
Badge +4

Doordat ik ziek wordt in mijn hoofd

Kan ik niet meer naar buiten zodra ik uit huis zou gaan en probeer te ontspannen krijg ik een paniekaanval

Toen ik gister probeerde te slapen heb ik een paniekaanval gehad over wat ik allemaal nogmoet doen ik zeg je het is miniem onmogelijk voor mij om nog te ontspannen

Hey prinses in nood,

Hoi

Sorry dat ik je dat verwijte maar voelde me op het moment zelf toen ik die reactie schreef beetje aangevallen kun jij niks aan doen 

 

Oke, prima. Kan gebeuren en je mag ook een andere mening hebben, zolang je die maar wel kan beargumenteren en niet zomaar iets zegt.

Het klinkt vervelend dat je last hebt van die paniekaanvallen en je niet kunt ontspannen. Is dit iets dat komt door corona of speelde dat voor de hele corona situatie ook al? 

Waarvan krijg je een paniekaanval als je naar buiten gaat? Als jij geen corona hebt of iemand thuis kun je gewoon buiten een rondje lopen of iets anders buiten. Zolang je je maar houd aan de regels, zoals 1,5 meter afstand. 

Ook al zijn de sportvereningen dicht (kinderen tot en met 12 jaar mogen wel sporten) kun je zelf wel aan je conditie werken. Je kunt bijvoorbeeld (hard)lopen, fietsen, skeeleren of gewoon thuis iets van een work-out doen. Het is alleen dat je het nu meer zelf moet doen. En je weerstand hoeft er echt niet perse op achter uit gaan, zolang jij gezond blijft eten, drinken en voldoende beweegt. Het zal misschien psychisch wel wat minder gaan. 

Wat bedoel je precies dat ons immuunsysteem met minder dingen te maken krijgt en we daarom ziek worden? Het maakt niet echt uit met hoeveel dingen je in contact bent geweest, dit virus kent ons imuunsysteem niet en daarom is de kans groot dat je ziek word. Of sowieso ziek word, maar de een heeft meer klachten dan de ander.

Er zijn ook mensen die in het ziekenhuis liggen om wat voor reden dan ook en vervolgens besmet raken met corona en dan ook hartstikke ziek worden, terwijl ze dus al aan het ‘vechten’ waren tegen andere ziektes. Vandaag weer een patiënt die een infectie had op een plek in zijn lichaam, was opgenomen in het ziekenhuis, vervolgens corona gekregen in het ziekenhuis en die is daaraan overleden..

Juist in de winkels is er ook een kans dat je besmet word. Dat de AH wel open is en de boekhandel niet, gaat om het nut, doel, essentie van de winkel. De AH is nodig vanwege de levensbehoeften en daar hoort een boekenwinkel niet bij. Alleen juist in de supermarkten word er echt totaal geen afstand gehouden of mensen die hun mondkapje niet normaal dragen. Er zijn ook mensen die als ze positief getest zijn gewoon even zelf boodschappen doen..

Misschien kan het jou helpen als je een planning maakt voor wat je moet doen. Dan heb je een duidelijk overzicht en hoef je niet zo te stressen over wat je moet doen. Dan kun je ook tijd voor beweging in plannen om je conditie op peil te houden. En misschien kan je als je naar buiten gaat met iemand samen gaan, zodat je niet alleen bent en dat helpt tegen een paniekaanval. Ontspannen kun je misschien doen via een mindfulnessoefening. Als je je niet kunt ontspannen en veel stress hebt, gaatje dat niet lukken en daar wordt het voor jezelf niet beter op. Als je met dingen zit of ergens hulp nodig bij hebt zou ik dat echt vragen aan mensen om je heen zoals je mentor of ouders. er zijn vast mensen die je hierbij willen en kunnen helpne.

Groetjes,

Simply Me

 

 

Badge

Hoiii, ik heb Corona alleen ik geloof er niet echt in dat het zo verspreid. Ik ga dan ook gewoon naar buiten en hou geen afstand vinden jullie dit kunnen?

tja waarom zou je ook niet andere mensen hun leven riskeren??

Reputatie 2
Badge +4

Hoi

Ik had vantevoren oom wel al last van af en toe paniekaanvallen, maar sinds dat ik weer online les heb en is het veel erger geworden

Kijk ik zou wel kunnen sporten voorbeeld als ik dan geen paniekaanval zou krijgen als ik iets probeer te doen

Ik krijg geen paniekaanval van de regels en angst voor corona maar door mijn eigen gedachtengang en angsten

Hoe the fuck kunt ge zo dom zijn, anyway stay littie. Vriendelijke groetjes meester yoda

Reageer