chait

  • 26 July 2023
  • 2 reacties
  • 73 Bekeken

Badge

Ik heb een chait en er gebeurt steeds meer nare dingen hebben jullie dat ook met je chait en zoja wat 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Lekkerhoor,

 

ik weet helemaal niet wat een chait is, dus ik heb het opgezocht.

Ik weet ook niet of dit is wat jij hebt en ik vind het best ingewikkeld allemaal als ik er iets over lees met allemaal moeilijke woorden….

Ik heb wel dit kunnen vinden:

 

 

Darmspoelen met een Chait katheter is bedoeld om de dikke darm voor een groot deel helemaal leeg te maken, zodat de klachten van een te volle dikke darm verdwijnen. Bij een Chait katheter wordt antegraad gespoeld, dat betekent dat het water met de stroom van de ontlasting meegaat, van boven naar beneden

https://www.bernhoven.nl/folders/darmspoelen-met-een-chait-katheter/

 

Moet je dan zelf met een slangetje dat uit je buik komt er water inspuiten zodat je makkelijker naar de wc kunt of begrijp ik het niet goed?

Als je op dat linkje klikt kun je er meer over lezen en er staan ook een paar dingen over 'complicaties’ en 'problemen’, misschien heb je daar iets aan en in dit artikel worden er ook telefoonnummers genoemd, maar ik denk dat je beter naar het ziekenhuis of de dokter kan bellen die jou 'geopereerd’ heeft of dat slangetje erin gedaan heeft of anders naar jouw huisarts, want ik vind het allemaal nogal ingewikkeld.

Jij had jouw vraag natuurlijk gesteld aan andere kinderen die een ’chait’ hebben, dus hopelijk zijn die hier ook op het forum en kunnen jou die verder helpen.

Mag ik vragen of de chait jou helpt, dus dat je minder pijn of problemen hebt met naar de wc gaan?

Is het erg vervelend of juist goed als je nu die chait hebt?

Ik vind het wel vervelend voor jou dat er ‘nare dingen’ met de chait zijn, ook al heb ik geen idee wat dat dan is. ik hoop niet dat je er pijn van hebt enzo.

Ik wens je iig beterschap.

Kun je wel gewoon naar school en nu in de vakantie gewoon leuke dingen doen?

 

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

 

Badge

@MickeyMouse nou ik heb de laatste tijd bloedingen en andere dingen en dit wordt alleen in Amsterdam gedaan

 

Reageer