Hoi,
Ik heb me pas voor de aller eerste keer “daar beneden” geschoren. Ik heb al wel ooit eerder mijn oksels geschoren, wat gewoon heel goed ging, maar ik had nog nooit eerder “daar beneden” geschoren. Nadat ik dat had gedaan en uit de douche kwam had ik een een beetje rode bultjes. Maar ik dacht “kan gebeuren, over een paar dagen is het weg”, nou niet dus… We zijn nu al 2 weken verder en het is eigenlijk alleen maar erger geworden. Het is nu erg rood en het jeukt nog steeds.
Vervolgens ben ik naar mijn moeder gegaan, omdat ik nogal last had van de jeuk. Zij stelde kalkpoeder voor want dat is jeukstillend. Het hielp inderdaad erg goed, maar de bultjes bleven natuurlijk en werden ook niet minder.
Ik wil graag dat de bultjes weggaan en wil liever niet naar de dokter, want dat vind ik ongemakkelijk. Heeft iemand misschien tips zodat de bultjes weggaan? Of heb je misschien tips zodat ik de volgende keer dat ik ga scheren niet weer zulke bultjes krijg?
Alvast bedankt voor je reactie!
- Anoniempje_2005
Misschien kan je ontharingscrème proberen… maaaaaaarrrr niet voor alles daar beneden, alleen je bikinilijn. Verder mis andere scheerschuim of een nieuw scheermesje. Verder zou je op internet kunnen kijken hoe je het het beste kan scheren. Ook of je wel de goede richting op scheert etc.
Hoi jaivy,
Ik heb idd scheerschuim gekocht, maar heb em nog niet geprobeerd. Mijn scheermesje is net nieuw, dus daar zal het niet aan liggen. Waarschijnlijk kwam het doordat ik alleen water gebruikte voor het scheren. Dat deed ik namelijk altijd gewoon bij mijn oksels, dus dacht dat dat “daar beneden” met alleen water scheren ook wel goed zou gaan. Ik had er alleen niet aan gedacht dat het “daar beneden" veel gevoeliger is en sneller geïrriteerd raakt.
Toen ik met een hele close vriendin over die bultjes had gepraat vertelde zij dat ze dat ook altijd had en dat zij daarom scheerschuim gebruikte. Toen had ik mijn moeder gevraagd (ik ben erg close met mijn moeder, dus ben vertrouwt genoeg om met haar over zulke onderwerpen hulp te vragen) of ze die voor mij wilde kopen en dat heeft ze dus gedaan. Waarschijnlijk zal ik hem de volgende keer wel uitproberen.
In ieder geval heel erg bedankt voor je tips, ze hebben goed geholpen (:
- Anoniempje_2005
-Onnodige quote verwijderd-
haii! dit heb ik ook weleens gehad op mijn benen. scheerschuim gaat denk ik wel helpen ja.
xxx
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.