Vraag

bultje op linker teelbal

  • 2 October 2021
  • 9 reacties
  • 229 Bekeken

Badge

Hey, ik ben een jongen van 15 en heb op mijn linker teelbal een erwt-vormig bultje. Het kan soms ook een beetje gevoelig zijn. (Niet altijd) ik zag op internet dat het een soort zaadzakje kan zijn maar ook een tumor. Ik heb al een aantal maandjes last hiervan en vroeg me af wat ik hiermee moet. Vind beetje ongemakkelijk om hiermee naar m’n ouders te gaan haha.

 

wie kan me helpen?


9 reacties

Reputatie 6

Ik zal als ik jou was, gewoon naar je ouders toe gaan. Ik weet zelf hoe ongemakkelijk het is enz. Ik moest zelf ookal een keer daarvoor naar de huisarts, maar toen was ik 12 ofzo (ben nu 15). Dus misschien was het toen iets minder ongemakkelijk, omdat het me niks uitmaakte. Maar dat ging over iets anders dan dat jij nu hebt. 

Maar zoals ik al zei, ga naar je ouders ermee, want als het straks wel een tumor is, heb je een groter probleem dan als je je even ongemakkelijk voelt. 

Suc6

Reputatie 2
Badge +1

Hey 

Wat vervelend dat je dat hebt.

Ik zou er mee naar de huisarts gaan. want als het iets ergs is kan je er beter vroeg bij zijn!

 

Veel succes!

Liefs beartje

Heyy

 

Vervelend zeg..

 

Ik raad je net zoals de andere gebruikers aan om naar de huisarts te gaan aangezien je er ook al even last van hebt. Je kan met dit soort dingen namelijk beter het zekere voor het onzekere.

Ik snap dat het misschien heel erg ongemakkelijk is om hiermee naar de huisarts te gaan, maar de huisarts kijkt echt helemaal nergens raar van op. Die ziet dit soort dingen dagelijks en je hoeft je daar absoluut niet voor te schamen!

 

Dit geldt natuurlijk ook voor je ouders.. Ik snap dat het ongemakkelijk is om dit soort dingen met hun te bespreken, maar je hoeft je echt nergens voor te schamen. Je ouders kijken er niet raar van op en je kan alles met je ouders bespreken!:slight_smile:

 

Groetjes.

NaamNietBekend

Reputatie 7
Badge +5

Ga naar de huisarts als je het niet vertrouwd 

Badge

@NaamNietBekend 


Hey, ik heb besloten het even snel aan mijn vader te vertellen en hij belt morgen even de huisarts voor een afspraak. We kunnen idd beter het zekere voor het onzekere nemen. Straks blijkt het wel een tumor te zijn en is het veel uitgezaaid, dat zal natuurlijk niet mooi zijn.

@Qjongen15 
Hoe is het afgelopen? Ik heb namelijk hetzelfde

Badge

@Qjongen15 
Hoe is het afgelopen? Ik heb namelijk hetzelfde

Hey, uiteindelijk bleek het een vocht cyste te zijn. Dit zal vanzelf weg moeten gaan. Zit er nog wel maar gaat als het goed is binnnekort weg. Wel zou ik als ik jou was even voor de zekerheid langs de dokter gaan en kijken wat hij zegt. Achteraf voelt het fijn dat je weet wat er nou aan de hand is. Veel succes nog Tomaaa. :)

Heyy

 

Ik vind het fijn om te lezen dat het uiteindelijk mee bleek te vallen allemaal! Hopelijk verdwijnt het bultje snel!:slight_smile:

Verder sluit me ook aan bij het advies wat je geeft aan tomaaa. Als jij hetzelfde hebt als de TS en ook zo'n bultje hebt is het voor jou ook een aanrader om even een bezoekje aan de huisarts te brengen want je kan beter het zekere voor het onzekere nemen met dit soort dingen!

 

Succes verder!

 

Groetjes,

NaamNietBekend

@Qjongen15 
Hoe is het afgelopen? Ik heb namelijk hetzelfde

Hey, uiteindelijk bleek het een vocht cyste te zijn. Dit zal vanzelf weg moeten gaan. Zit er nog wel maar gaat als het goed is binnnekort weg. Wel zou ik als ik jou was even voor de zekerheid langs de dokter gaan en kijken wat hij zegt. Achteraf voelt het fijn dat je weet wat er nou aan de hand is. Veel succes nog Tomaaa. :)

Heel erg bedankt voor je reactie!! Ik ga inderdaad even naar de huisarts volgende week. Had jij ook wat last van die teelbal dus dat je hem een beetje voelde of nog steeds? En hoe zag de huisarts trouwens dat dat het was? Sorry voor de vragen maar ik ben je dankbaar dat je reageert

Reageer