Vraag

bult op schaamlip

  • 29 January 2024
  • 9 reacties
  • 219 Bekeken

Badge

Heyy,

ik heb nu al zo’n paar jaar een rare bult op m’n schaamlip zitten. Het doet pijn en jeukt! Nu zijn er periodes dat de bult groter is en ook weer momenten dat hij bijna weg is. Het zit een beetje op de rand van mijn onderbroek dus heeft het daar misschien mee te maken? Ik wil echt graag weten wat het is maar ik durf niet naar de dokter, wat denken jullie?? 
 


9 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hey teletubie2007, 

 

Wij op dit forum zijn natuurlijk geen dokter en kunnen ook niet zien wat er aan de hand is, Als je echt niet naar de dokter durft te gaan is het wellicht een handige set om eerst een persoon die je vertrouwd er naar te laten kijken en advies te vragen. Je kan daarna altijd nog overwegen om naar de dokter te gaan. 

 

Succes! 

xoxox 

Reputatie 7
Badge +6

Jeuk van de schaamlippen komt bij veel andere aandoeningen voor, zoals een schimmelinfectie of een seksueel overdraagbare aandoening (SOA). Er kan ook een cyste in de schaamlip zitten (Bartholinische cyste). Dan voel je ook een bultje bij de schaamlip. Een Bartholinische cyste is geen kanker.

Dit heb ik op internet gevonden. Sowieso heb je al een hele goede tip van @Iertje10x ! 

Ik hoop dat dit helpt. 

Liefs Julie ❤️

Reputatie 3
Badge +1

Hey teletubie2007, 

 

Wij op dit forum zijn natuurlijk geen dokter en kunnen ook niet zien wat er aan de hand is, Als je echt niet naar de dokter durft te gaan is het wellicht een handige set om eerst een persoon die je vertrouwd er naar te laten kijken en advies te vragen. Je kan daarna altijd nog overwegen om naar de dokter te gaan. 

 

Succes! 

xoxox 

Vind dit echt een  (*) reactie, sorry. Maar ze vraagt toch gewoon om advies? Kunt haar toch helpen. Er is altijd een dokter Google aanwezig. Dus we kunnen haar het beste advies geven wat ze kan krijgen.

 

 

Tekst is aangepast door De Kindertelefoon vanwege regel 2:  Ga respectvol met elkaar om.

Reputatie 4
Badge +3

@X_Sofie

Nou, en wat voor advies zou je haar dan geven?   

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon en deel van de tekst verwijderd door De Kindertelefoon vanwege regel 2: Ga respectvol met elkaar om.

Reputatie 3
Badge +1

@Iertje10x 

Misschien het advies van Julie09? Dat is pas goed advies. Zij zegt gewoon waar het op staat en wat eventuele oorzaken kunnen zijn.

 

Deel van de reactie is verwijderd vanwege regel 2: Ga respectvol met elkaar om.

@Iertje10x 

@X_Sofie 

Hoi,

Heel fijn dat jullie meedenken, maar blijf alsjeblieft bij het onderwerp, ga niet off-topic. Nu reageren jullie op elkaar en niet op de vraag van de topic starter.

Veel plezier verder op het Forum!

 

Anne -- De Kindertelefoon

Ik zou navraag doen bij de dokter, hoe akward dat ook is. Sterkte en succes gewenst. 

Reputatie 4
Badge +3

Hiii @Teletubie2007 

 

Hoe is het nu met de bult op je schaamlip? Is die al wat weggetrokken of nog niet? 

Zo niet dan hoop ik dat je inmiddels iemand hebt gevonden die je vertrouwd en eens mee kan kijken. 

 

Succes 

 

xoxox

Badge

hoii @Iertje10x 

 

ik heb er minder last van en het doet niet meer zo veel pijn! Wel heb ik contact gehad met de dokter en er over gebeld. Hij zei dat het wel het handigst is als ik langs kom om er naar te kijken om zeker te zijn dat het niks ernstigs is. Tijdens het gesprek heeft hij gezegd dat het niet iets is waar hij zich zorgen over maakt. Omdat mijn huisarts met pensioen is zitten we nu bij een online huisarts en zou ik zelf een afspraak moeten maken om langs te gaan bij de dokter. Omdat hij tijdens het gesprek heeft gezegd het iets is waar hij zich niet zorgen om maakt en er nu minder last van heb heb ik daar nog geen afspraak voor gemaakt omdat ik het vervelend vind als iemand er naar kijkt. Als het wel weer erger wordt en het veel pijn gaat doen maak ik er wel een afspraak voor maar dit is voor nu mijn plan. 
 

liefs mij

Reageer