Vraag

buitenlands accent maar 100% nederlands

  • 16 July 2019
  • 3 reacties
  • 99 Bekeken

Badge
hoi!! Ik ben een meisje 13 jaar en heb een probleempje... ik heb een buitenlands accent terwijl ik geen afkomst heb , ik ben dus 100% Nederlands en zie er ook niet buitenlands uit. Iemand ideeën hoe je van een accent af komt? Gewoon thuis het liefste

3 reacties

Waarom zou je er vanaf willen komen? Ik vind accenten juist mooi bij mensen!
Hoi

Je merkt bij jezelf een accent, hoewel je dit accent niet thuis kan brengen. Heb je een idee naar welke taal of regio je accent neigt? Misschien heb je in je kinderjaren veel tijd doorgebracht bij familieleden die met een accent spraken, of keek je vroeger veel programma's uit het buitenland.

Heb je moeite bij het uitspreken van bepaalde klanken? Een logopedist zou je hiermee kunnen helpen. Via de huisarts kan je hiernaar doorverwezen worden. Je vertelde liever thuis een remedie voor je accent te zoeken, maar wie weet ben je met enkele afspraken al geholpen.

Als je regelmatig naar taal luistert, maak je je die snel eigen. Je kan op zoek gaan naar tv- en radioprogramma's waar standaardtaal gesproken wordt.

Zoals Bloempje zei, kan een accent mooi en uniek zijn. Vind je het accent vervelend, of krijg je er weleens nare opmerkingen door?

Groetjes
Kenshin
hey

is het niet een dialect van een bepaalde plaats waar je vandaan komt in nl...

dat heb ik namelijk altijd als ik bij een oom of me opa ben geweest neem ik onbewust hun dialect over voor een dag of 2....

dat klinkt ook heel raar dan.

in denk het enigste wat je zou kunnen doen is naar logopodie gaan. veder zou ik het niet weten

Reageer