Skip to main content

( Sorry voor de gekke naam ' appeltaart'    )

Heyy ik ben 12 jaar.

Ik heb nu al een week last van buik krampen onder in mijn buik!   Echt vreselijk weet iemand wat de oorzaak misschien kan zijn??   Asjeblieft vertel het me.   B v d.       Liefs Appeltaart

Hey! Ten eerste is je naam helemaal niet raar hoor!  Best leuk!   En je buikkrampen, ik ben een jongen dus ik weet niet hoe het voelt, maar het zou goed kunnen dat je ongesteld gaat worden. Ik weet van mn vriendin dat dat telkens wel met kramp begint en zij heeft de eerst keer veel gehad aan advies van haar moeder.  Misschien kun jij dat ook vragen. En ik hoop dat hier meisjes zullen reageren om je tips te geven. En dat je niet te veel pijn hebt.  Sterkte hoor! Liefs, Tover xxx

Hii,

Niet fijn. Maar zoals ​@Tover01 al goed zegt kan het betekenen dat je binnenkort ongesteld gaat worden.  Wat mij meestal helpt is een warmtekruik of warmtepleisters.  Je kunt idd ook je moeder om advies vragen. 

Hopelijk is het snel weer over. 

Liefs 😊

Heyy, 

Waar heb je precies krampen, vanonder waar je baarmoeder zit? Want dan kan het best dat je binnenkort ongesteld wordt. 12 jaar zou niet zo raar zijn om ongesteld te worden. Als je nog niets in huis hebt zou ik zeker maandverband gaan halen in de supermarkt, vraag aan je moeder wat advies welke je moet pakken want je hebt veel soorten (met vleugels, zonder vleugels, dikte, grootte, met een geurtje erin, zonder geur, huismerk, always, ...) . 

Wat ook nog altijd kan is dat je een virusje te pakken hebt, bv buikgriep maar er niet heel veel last van hebt. 

Om krampen te verminderen, kun je iets warm op je onderbuik leggen, of medicatie helpt bij mij altijd heel erg.  Een gewone pijnstiller kan ook, maar ikzelf vind dat iets minder goed werken voor je buik.  *Tekst aangepast door Kindertelefoon door forumregel 10*

Ps: ongesteld zijn is echt niets om je voor te schamen x

Liefs 

Anoniem789 

Hoi. Je hebt al goede tips. Het klinkt inderdaad als ongesteld worden. Volg de tips maar op. Dan gaat het wel lukken. Het hoort er bij.  Ik weet het ook. Iets warms is heel fijn. Succes! 

Groetjes Tjempie xxx

P.S. je naam is leuk juist, niet raar hoor! 

Heyy hier ben ik weer!!

Jullie zijn echt super lief voor me!   Het kan zeker ongesteld heid zijn...  ik schaam me er wel voor dan. Ik wil dan echt zeker voor de zekerheid maandverband halen want dat hebben we niet thuis. Alleen mijn moeder is vaak dronken of ze slaat me dus ik kan het haar nooit gaan vertellen....  want anders doet ze raar!!!   Wat te doen???  Groetjes!

Hm.. geen fijne thuissituatie dus.. Weet dat je altijd veilig thuis kan contacteren. 

Goed terug on topic: Je kan zelf ook maandverband gaan halen in de winkel. Ik vermoed dat ze wel always hebben in nl? 

Ik zou deze 2 bijvoorbeeld aanraden. Eigelijk zoek je iets met normal/regular op en de andere met night of ultra night op. 

Je hebt er met vleugels aan, dat zijn eigelijk 2 flapjes aan de zijkant die je dan onder je onderbroek plakt zodat het maandverband goed op zijn plek blijft. Ikzelf vind dit handiger dan zonder vleugels. Met/zonder geur is opzich niet heel belangrijk vind ik. 

Always is eigenlijk een beetje het standaard merk voor maandverband (en tampons etc) maar je kan ook van huismerk kopen in de winkel dat jij gaat, dat is vaak wat goedkoper, ik gebruik nu zelf vaak wel huismerk maar ik snap ook heel goed als je voor de eerste keren van een degelijk merk wilt. 

En nog eens het is echt waar niets om je voor te schamen, en moest je nog vragen hebben, stel ze gerust x 

Liefs 

Anoniem789 

Hoi ​@Anoniem789  goede tip voor haar! En ja hoor Always hebben we zeker! 

Groetjes Tjempie xxx

Ja ik kan wel gaan kopen maar heb geen pin pas mag niet van mijn moeder en krijg hem noet ofzo????   En contant geld  heeft ze allemaal in gepikt ik had allemaal geld van me eigen boven liggen heeft ze gewoon gepakt en heb het nooit meer gezien..  wat nu?   Maar het kan ook iets anders zijn dan ongesteld heid want ik ben het nu nog steeds niet bedabkt da je me wilt helpen doeiii

Kan je wat geld vragen aan haar ofzo? Gewoon je gaat met vriendinnen iets drinken en je hebt een beetje geld nodig, aangezien ze het heeft afgepakt moet ze je wel iets geven. 

Anders misschien een vriendin om een paar euro vragen? Als je je situatie uitlegt zal ze dat wel begrijpen. Maarja deze vind ik zelf ook wel wat dubbel dus weet überhaupt niet of dit voorstel door de check heen komt.. 

Liefs

Anoniem789 

Nee ze is vaak dronken en slaat me enz

Heb je al contact opgenomen met veilig thuis? Want deze thuissituatie is niet normaal hoor.. 

Heel veel sterkte x

Liefs 

Anoniem789 

Reageer