Vraag

brokkelige afscheiding

  • 16 August 2021
  • 6 reacties
  • 135 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Hoi ,

Ik bemerk dat ik al enige dagen witte brokkelige afscheiding heb ook branderig gevoel met plassen . Weet niet wat dit is ongesteldheid kan het niet zijn want dan heb je bruin kleurige afscheiding . Maar wat is dit wel ???


6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Anoniempje 15 

Ik heb geen idee wat het is en ben geen meisje dus daar kan ik je helaas niet mee helaas niet mee helpen. Maar het klinkt niet zo goed. Ik zou het misschien aan je moeder vertellen die is zelf natuurlijk ook ongesteld dus kan je helpen.

Veel succes

Groetjes NV

Heyy

 

Wij zijn geen experts en kunnen je geen officiële diagnose geven, maar als ik dit opzoek kom ik uit op een vaginale schimmelinfectie. Een aantal symptomen daarvan zijn:


 

Bij een schimmelinfectie (candida) kunt u last krijgen van:

  • jeuk in de vagina;
  • witte, soms brokkelig-yoghurtachtige vaginale afscheiding zonder geur;
  • een rood, gezwollen en pijnlijk slijmvlies van de vagina;
  • pijn of een branderig gevoel, al dan niet bij het plassen of vrijen.

Bron: https://www.thuisarts.nl/vaginale-afscheiding/ik-heb-vaginale-schimmelinfectie

 

Een vaginale schimmelinfectie hoort meestal gewoon vanzelf over te gaan en is niet heel erg ernstig. Als je zeker wilt weten wat het is, als de pijn / jeuk heel erg is, als je je zorgen maakt, of als het lang aanhoudt kan je altijd even naar de huisarts gaan zodat die je een medicijn of zalfje mee kan geven tegen de infectie. Een bezoekje aan de huisarts kan trouwens nooit kwaad😉

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 5
Badge +5

Dat is nu een probleem kan nog niet naar huisarts want zijn recent verhuisd en alles moet nog overgeschreven worden dus ook huisarts .

Dat is nu een probleem kan nog niet naar huisarts want zijn recent verhuisd en alles moet nog overgeschreven worden dus ook huisarts .

Je zou wel even langs de spoedeisende hulp (SEH) kunnen gaan. Je bent weliswaar niet gewond, maar aangezien je tijdelijk even geen huisarts heb, is dat denk ik de beste optie. Wellicht halen ze er even kort een gynaecoloog bij, die zal vast snel een diagnose kunnen stellen. Succes! :)

Reputatie 5
Badge +2

Miss blaas ontsteking? Haf ik ook

Reputatie 5
Badge +5

Blijk schimmel infectie te zijn .  Heb zalfje gehad voor de jeuk  .

Reageer