broekplassen terwijl je nog 13 bent

  • 17 May 2021
  • 9 reacties
  • 1151 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

ik heb een probleem.

 

 

Ik ben 13 en ik plas nog steeds in mijn broek. Ik doe dit elke dag en ik word er heel erg onzeker van. Niemand van mijn klas weet het nog alleen ik ben bang dat ze erachter gaan komen. Heeft iemand een oplossing ervan want als ik eerlijk ben ga ik er soms ook  over huilen


9 reacties

Hey,

Ik ben zelf geen doktor, maar het beste lijkt me om naar de huisarts te gaan. Waarschijnlijk moet je dan plas meenemen en dat gaan ze  dan onderzoeken.  Dan is het afwachten en krijg je de resultaten ervan. Met de resultaten kan de huisarts je advies geven.

Met vriendelijke groeten Anonimiteit123

Reputatie 3
Badge +2

Al heel vaak geprobeerd, geen resultaat. Ik voel gewoon niet wanneer ik naar de wc moet

Reputatie 7
Badge +19

hee,

Ik snap dat je daar onzeker van word en dat je bang bent dat je klasgenoten er achter gaan komen. Ik had ergens gelezen dat 2% van de 12/13 jarige kinderen nog in zijn/haar broek plast. Meestal is het een onschuldige oorzaak. Het lijkt me inderdaad slim om naar de huisarts te gaan, hij/zij kan kijken naar de oorzaak hiervan en kan het wellicht verhelpen. Tijdelijk zou je misschien van die luierbroekjes kunnen dragen. Heb je wel eens bekkenbodemspier oefeningen gedaan? dat zou ook nog wel eens kunnen helpen.

Misschien kan je proberen om elk anderhalfuur naar het toilet te gaan.  Er zijn ook onderbroeken tegen urineverlies die dat absorberen (geen idee of het werkt). 

Hoi Doede Nagel.

 

Je zou nog een keertje naar de huisarts kunnen om het toch nog even te checken zodat je 100% zeker weet dat er niks raars aan de hand is. Anders zou ik zoals anonimiteit123 ook al zegt om de anderhalf uur / 2 uren even naar het toilet gaan en op school om de 1 / 2 lesuren zodat je zeker weet dat je het niet in je broek doet. 
 

Groetjes van mij!

Reputatie 3
Badge +2

Allemaal bedankt voor de reacties!

Heyyy,

Dit heb ik ook.(zie andere topic)

Zelf ga ik naar het ziekenhuis.

Daar zijn mensen die speciaal hiervoor opgeleid zijn.

Maarre... zou ik mogen weten wat precies het probleem is? Je voelt het dus niet aankomen, maar heb je bijvoorbeeld ook dat je het niet lang op kunt houden? En heb je het ook snachts?

Als je er iets meer over verteld kan ik je namelijk beter helpen.

Heb al een paar jaar ervaring met het ziekenhuis hiervoor.

Groetjesss

Reputatie 3
Badge +2

Heyyy,

onnodige quote verwijderd KT

Ik kan het niet lang ophouden maar.ik voel het niet aankomen en dan heb ik geen tijd om naar de wc te gaan. Uit onderzoek is ook gebleken dat ik een kleine blaas heb

Heyyy,

onnodige quote verwijderd KT

Ik kan het niet lang ophouden maar.ik voel het niet aankomen en dan heb ik geen tijd om naar de wc te gaan. Uit onderzoek is ook gebleken dat ik een kleine blaas heb

hier kun je pillen voor nemen en oefeningen voor doen. Dit kunnen ze in het ziekenhuis goed behandelen.

Reageer