Vraag

broekplassen

  • 8 April 2021
  • 8 reacties
  • 291 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Ik ben (overmorgen) 12.

Ik heb een probleem, ik plas namelijk nog in mijn broek.

Ik zit in groep 8 en ga aankomende maandag op schoolkamp.

Met het broekplassen gaat het 's nachts bijna altijd goed, maar soms (ongeveer 1 keer in de maand) niet.

Mijn moeder heeft met mijn meester overlegt en ik mag samen met mijn beste vriendin en mijn lievelings juf op een kamer, zij weten er allebei van.

Ik wil het liefst met iemand anders maar dat durf ik niet.

Heeft iemand tips om van het broekplassen af te komen?

Ik durf vaak niet bij mensen te logeren en kan soms niet normaal met iemand spelen omdat ik bang ben dat het gebeurd en het ontdekt word.

Ik heb er zelfs wel eens nachtmerries van…

😢help!😢


8 reacties

Reputatie 6
Badge +12

Een idee is om altijd net voor het slapen naar de WC te gaan en soms ook in de nacht als je wakker wordt. Als dit niet kan op kamp kan je het thuis doen  

vanaf nu en dan gaat het vanzelf. Ook als je denkt dat je zelfs maar een heel klein beetje moet plassen gwn naar de wc gaan. Dat waren mijn tips en hopelijk helpt het

Thanks, ik ga kijken wat ik hiermee kan doen!

Badge

Hallo Shopie-13,

Ik heb hier ook last van gehad. Tot een tijdje geleden.

Wat ik deed om dat te voor komen was, na het avond eten niet meer drinken en even goed naar de wc gaan voor het slapen gaan.

Meestal als ik dad deed was er niks aan de hand.

Ik vond het op een gegeven moment vervelend worden omdat ik hier ook er onzeker over was.

Tip als je wilt gaan logeren is: ga hier mee naar de huis arts.

Toen ik er heen ben geweest heeft hij mij een neus spray voor geschreven die er voor zorgt dat ik niet meer in mijn bed/ broek  plaste.

Ik hoop dat ik je hier mee een beetje kan helpen.

Groetjes Gappie

 

Badge

hey sophie  

je zou luiers kunnen dragen snachts in bed alleen weet ik niet of je dit wil.

 

Badge +1

vervelend, je kunt vragen of je je telefoon bij je mag houden en dan om de 2 uur (of korter) naar het toilet gaan.

alvast gefeliciteerd en alvast veel plezier op kamp :)

Reputatie 6
Badge +12

hey sophie  

je zou luiers kunnen dragen snachts in bed alleen weet ik niet of je dit wil.

 

Als ze met iemand op dekamer ligt is dat een beetje ongemakkelijk om een luier aan te doen...

Hey,

Bedankt voor jullie reacties!

Ik sliep op kamp met mensen op een kamer die het allemaal weten.

De één is dus mijn juf, die weet er al van sinds groep 4 en de ander is mijn beste vriendin.

De broer van mijn beste vriendin heeft het ook alleen dan niet overdag en heeft s nachts altijd een luier aan. Zij weet dus best goed hoe het voelt en vind het niet gek ofzo.

Ik heb hem bij de wc omgedaan en dat ging prima.

Maar nog even een vraagje: wat is dat voor neusspray? Ik ga er namelijk  al jaren voor naar het ziekenhuis maar heb hier nog nooit van gehoord.

Groetjes Sophie

Reputatie 6
Badge +12

 
(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Fijn dat het goed ging, en die neusspray ben ik ook benieuwd naar

Reageer